۰۵ فروردین ۱۳۹۷ طراحی و ساخت ربات آماده‌سازی پیتزا

شرکت «Little Caesars» که در زمینه تولید و عرضه انواع پیتزا فعالیت می‌نماید، پتنت جدیدی به ثبت رسانیده است که در آن، از یک ربات برای کمک به فرآیند کنار هم قرار دادن اجزاء و محتویات پیتزا استفاده شده است. در این ثبت اختراع، دستگاهی شبیه به یک اجاق‌گاز همراه با ایستگاه‌هایی برای انجام کارهای متفاوت برای پخت پیتزا تشریح شده که در آن، ربات یک ظرف حاوی خمیر پیتزا را برداشته و سپس پنیر، سس و پپرونی را با توجه به مقادیر پیش‌بینی شده بر روی آن قرار می‌دهد. این شرکت مدعی است، اختراع جدید می‌تواند آن‌ها را از انجام کارهای تکراری آزاد نموده و این امکان برای آن‌ها فراهم شده، تا کارهایی با ارزش‌افزوده بیشتر را دنبال نمایند.

 

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

 

بنابر گزارش وب‌سایت «The Next Web»، توضیحی پیرامون نحوه کارکرد ربات ابداعی در زمینه طبخ و یا تکه‌تکه کردن پیتزا پس از پخت ارائه نشده است و حتی در مورد نوع پیتزا نیز فقط بر پیتزای پپرونی تأکید شده است؛ اگرچه تغییر در مواد افزوده‌شده به خمیر پیتزا کار دشواری به نظر نمی‌رسد و ربات احتمالاً می‌تواند هر نوع پیتزای دلخواهی را آماده پخت نماید.

گفتنی است، استفاده از ربات‌های هوشمند برای انجام کارهای این‌چنینی، پیش از این هم سابقه داشته است؛ برای مثال، «Zume Pizza» در دره سیلیکون یک ربات طراحی نموده که می‌تواند خمیر پیتزا را شکل داده و با نرخ ۳۷۲ پیتزا در ساعت بپزد. کارشناسان معتقدند، «Little Caesars» می‌تواند نوآوری جدید خود را با کامیون‌های تحویل پیتزای خود نرکیب نماید که در این صورت، تنها به یک نیروی انسانی جهت بارگیری پیتزا در ماشین‌ها نیاز خواهد بود. 

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day