۰۶ فروردین ۱۳۹۷ افزایش قابل توجه درخواست‌های ثبت اختراع در تایوان

آمارهای جدید انتشاریافته از سوی دفتر مالکیت فکری تایوان «TIPO»، نشان می‌دهد که شرکت‌های چینی نقش بسیار مهمی در اکوسیستم نوآوری و ثبت اختراعات محلی ایفاء می‌نمایند. بر اساس آمار یادشده، هر دو گروه شرکت‌های مقیم و غیر مقیم در سال ۲۰۱۷ با افزایش نرخ ثبت اختراع همراه بوده‌اند که به روند چندین ساله کاهش پرونده‌های ثبت اختراع پایان داده است.

 

 filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

 

بنابر گزارش وب‌سایت «Iam»، آخرین سالی که درخواست‌های ثبت اختراع در تایوان با افزایش همراه بوده است، سال ۲۰۱۲ میلادی بود که در اوج خود به عدد ۵۱۱۸۹ رسید. در سال ۲۰۱۷ میلادی، این رقم به ۴۶۱۲۲ رسیده است که با وجود پایین‌تر بودن نسبت به سال ۲۰۱۲ میلادی، یک رشد ۵ درصدی نسبت به بازه زمانی ۱۲ ماهه قبل را نشان می‌دهد.

بر اساس آمار و اطلاعات ارائه شده در خصوص صد مجموعه برتر در زمینه ثبت اختراعات در تایوان که شامل گروهی از شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی است، روند ثبت اختراعات این شرکت‌ها در سال ۲۰۱۷ میلادی، با ۲۴ درصد افزایش همراه بوده است. لازم به ذکر است که «TSMC» و «Hon Hai» در رده‌های اول و دوم شرکت‌های برتر ثبت‌کننده پتنت در تایوان قرار گرفته‌اند.

یکی از نکات جالب توجه، به پیشی گرفتن «Alibaba» از کوآلکام در فهرست ده شرکت برتر غیر مقیم ثبت‌کننده پتنت در تایوان باز می‌گردد. «Oppo»، نیز توانسته است با رشدی قابل توجه در رده هفتم این فهرست جای گیرد. با توجه به عدم تغییر خاص در بازار نسبتاً کوچک تایوان و این‌که هیچ‌چیز در مورد شرایط اساسی ثبت اختراع و فرآیند آن تغییر نکرده است، به نظر می‌رسد روند افزایشی ثبت اختراع از سوی شرکت‌های چینی، به محاسبات خاص این دسته از شرکت‌ها باز می‌گردد. «Alibaba» و «Oppo» تصمیم گرفته‌اند که هم‌اکنون زمان تقویت حفاظت از حقوق مالکیت فکری خود در این جزیره است که دلیل آشکار این مسئله، به رشد تجارت آن‌ها در تایوان باز می‌گردد.

لازم به ذکر است که با توجه به سرریز نوآوری جمعی حاصل، پیش‌بینی‌ها حاکی از این مسئله است که این روند افزایشی، می‌تواند رشد بازار را نیز با خود به همراه داشته باشد.    

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day