۱۵ فروردین ۱۳۹۷ استفاده از ربات گرده‌افشان برای رفع چالش کاهش جمعیت زنبورها

شرکت والمارت، چندین پتنت با هدف اتوماسیون فرآیندهای حوزه کشاورزی به ثبت رسانیده است که در میان آن‌ها، نوعی راهکار رباتیک برای حل معضل کاهش جهانی جمعیت زنبورها نیز به چشم می‌خورد. بر اساس گزارش «Greenpeace»، در حدود یک سوم محصولات کشاورزی مصرفی، به گرده‌افشانی حشرات وابسته است. همین امر موجب شده تا سود اقتصادی ناشی از گرده‌افشانی حشراتی مانند زنبورها، بیش از ۲۶۵ میلیارد یورو برآورد گردد که در صورت کمبود مواد غذایی و یا از بین رفتن نوع خاصی از محصولات کشاورزی، می‌تواند بیشتر نیز شود. این در حالی است که جمعیت زنبورها در سرتاسر جهان، با چالش‌های مختلف زیست‌محیطی و ساخته دست بشر مواجه است.

 

filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9 

 

بنا بر گزارش وب‌سایت «Internet Of Business»، والمارت برای رفع معضل کاهش جمعیت زنبورها اقدام به معرفی یک ربات گرده‌افشان نموده است که می‌تواند انتقال گرده از یک گیاه به گیاهی دیگر را با استفاده از نوعی هواپیمای بدون سرنشین انجام دهد. تأیید موفقیت‌آمیز بودن عملیات گرده‌افشانی از طریق طیف وسیعی از حسگرهای تعبیه شده در این ربات هوشمند، انجام می‌گیرد.

گفتنی است، شرکت والمارت علاوه بر ربات گرده‌افشان، پنج پتنت دیگر نیز به ثبت رسانیده است که تمامی آن‌ها مرتبط با مقابله با چالش‌های کشاورزی از طریق اتوماسیون و وسایط نقلیه بدون سرنشین است. برای مثال، شناسایی و ممانعت از حمله آفات به محصولات کشاورزی که از طریق معرفی نوعی سیستم هوشمند وسایط نقلیه هوایی بدون سرنشین برای رصد آسیب‌های محصولات کشاورزی و نظارت دقیق بر سم‌پاشی آن‌ها صورت گرفته است. به نظر می‌رسد، پتنت‌های یادشده در رقابت با شرکت آمازون در کسب‌وکار مواد غذایی و یکپارچه‌سازی زنجیره تأمین محصولات کشاورزی به ثبت رسیده است که می‌تواند کنترل بیشتر بر محصولات معرفی‌شده به بازار را برای والمارت به ارمغان آورد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.