۱۹ فروردین ۱۳۹۷ سهم پنجاه درصدی چین از درخواست‌های ثبت پتنت در زمینه فناوری بلاک‌چین در سال ۲۰۱۷ میلادی

داده‌ها و آمار جمع‌آوری‌شده از سازمان جهانی مالکیت فکری «WIPO»، نشان می‌دهد که بیش از نیمی از درخواست‌های ثبت پتنت در زمینه فناوری بلاک‌چین در سال ۲۰۱۷ میلادی، متعلق به چین بوده است. بنا بر گزارش وب‌سایت «Financial Times»، از ۴۰۶ پتنت ثبت‌شده در سال ۲۰۱۷ میلادی، کشور چین با ۲۲۵ پتنت در صدر قرار داشته و کشورهای آمریکا و استرالیا با ۹۱ و ۱۳ پتنت، در رده‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند.

 

 filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

 

نکته قابل توجه دیگر، به افزایش تقریباً سه برابری درخواست‌های ثبت اختراع برای فناوری بلاک‌چین بازمی‌گردد که بیانگر توجه روزافزون بانک‌ها و مؤسسات مالی بزرگ، شرکت‌های فناور و فینتک‌ها به این حوزه نوظهور است. «الکس باتسون» سردبیر بخش حقوقی «تامسون رویترز»، با تأکید بر این‌که توجه شرکت‌ها به محافظت از ابداعات و نوآوری‌های خود افزایش یافته است، اظهار داشت: «شرکت‌ها در زمینه محافظت از ایده‌های خود در زمینه توسعه فناوری، به سرعت پیشرفت نموده‌اند و سعی دارند که پیش از عرضه محصول یا فناوری به بازار، برای محافظت از آن در مقابل هرگونه استفاده غیرمجاز اطمینان یابند.»

با توجه به گزارش تحلیلی تامسون رویترز، شرکت‌های چینی موفق شده‌اند شش جایگاه از بین نه ثبت‌کننده برتر پتنت در زمینه فناوری بلاک‌چین در طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ میلادی را به خود اختصاص دهند که سرآمد آن‌ها مؤسسه توسعه فناوری پکن است. به نظر می‌رسد، دولت چین علاقه وافری به توسعه فناوری بلاک‌چین داشته و همین امر موجب شده است تا شرکت‌های فناور این کشور در این زمینه سرمایه‌گذاری وسیعی انجام دهند. در تاریخ بیست و سوم مارس سال جاری میلادی، دولت این کشور لیستی از اهداف برای تشویق و ترویج توسعه و استانداردسازی فناوری بلاک‌چین انتشار داد که شامل تلاش برای ایجاد استانداردهای بین‌المللی نیز می‌باشد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.