۲۰ فروردین ۱۳۹۷ استفاده از نوعی سیستم معامله جاده‌ای برای کاهش ترافیک

شرکت فورد، پتنت جدیدی به ثبت رسانیده است که در آن از نوعی سیستم ارتباطی و معامله بین خودروهای موجود در جاده، برای کاهش ترافیک استفاده می‌شود. این خودروساز آمریکایی مدعی است راهکارهای نوین کاهش ترافیک، می‌تواند بر روی ارتباطات و تبادلات بین خودروها، برای هماهنگ نمودن سرعت وسایط نقلیه و به‌طور خاص، «روانشناسی رانندگان بر مبنای ترجیحات زمانی سفر»، متمرکز شود.

 

 filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

 

بنا بر گزارش وب‌سایت «CoinDesk»، پتنت مذکور نوعی سیستم مدیریتی ترکیبی «CMMP» معرفی می‌نماید که می‌تواند رفتار رانندگان را از طریق خودشان و یا دیگر وسایط نقلیه، نظارت، ضبط و ارزیابی نماید. این سیستم در شرایط خاص برای وسایط نقلیه که آن‌ها را اصطلاحاً «خودروهای مصرفی» می‌نامد، فرصتی فراهم نموده تا در مسیرها و خطوط دارای ترافیک کمتر و با سرعت بیشتری تردد نمایند. در مقابل، وسایط نقلیه دیگر، تحت عنوان «خودروهای تجاری»، در خطوط دارای ترافیک و با سرعت نسبتاً کمتری حرکت خواهند کرد و از این طریق امکان عبور سریع‌تر خودروهای مصرفی را مهیا می‌کند. نوعی سیستم رمزنگاری پیشرفته، برای ارتباط بین رانندگان و خودروهای مختلف نیز پیش‌بینی‌شده است. در واقع، سیستم «CMMP» نوعی سیستم تبادل و معامله بین خودروهای مصرفی و تجاری است، تا در صورت تأیید و دریافت مجوز، خودروی مصرفی بتواند از خطوط ترافیکی مرتبط با خودروی تجاری عبور کرده و سریع‌تر حرکت نماید. برای پرداخت‌های مرتبط با سیستم یادشده نیز از نوعی اعتبار تحت عنوان «On The Road Credit» استفاده می‌شود.

با توجه به توضیحات پتنت، زمان اختصاص داده شده به هر درخواست خودروی مصرفی، بر مبنای تعداد رمز «CMMP» انتخابی در زمان خاص محاسبه می‌شود. برای مثال تصور نمایید که یک راننده خودروی مصرفی با توجه به تأخیر در قرار ملاقات خود، خواستار عبور از تمامی خودروهای تجاری برای مدت ۱۰ دقیقه در یک جاده یا بزرگراه خاص باشد که شامل ۶۰ رمز «CMMP» با نرخ ۱۰ ثانیه دسترسی ترجیحی برای هر یک از آن‌ها باشد.

گفتنی است، این خودروساز آمریکایی، تا کنون استفاده از فناوری بلاک‌چین را در دستور کار خود قرار نداده است، با این حال، درخواست‌های شغلی این شرکت در سال گذشته میلادی، نشان از آن دارد که به دنبال توسعه برخی مهارت‌های و قابلیت‌های مرتبط با این فناوری نیز هستند.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day