شرکت آمریکایی تکنیپلکس «Tekni Plex» که در زمینه طراحی و تولید انواع بستهبندی کالاهای مصرفی فعالیت مینماید، پتنت جدیدی برای فناوری ابداعی خود تحت عنوان اسنیفسیل «Sniff Seal» به ثبت رسانیده است که این پتنت توسط دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا «USPTO» گرنت شده است. این پتنت، استفاده از نوعی لاینر را برای نخستین بار معرفی مینماید که میتواند امتحان بوی عطر توسط مصرفکننده را بدون آسیب رسیدن به بستهبندی کالا ممکن سازد.
بنا بر گزارش وبسایت «Plastics In Packaging»، شرکت تکنیپلکس فناوری خود را یک راهکار ایدهآل برای افزایش تجربه خرید مشتری میداند که به آنها اجازه میدهد بوی محصول را بدون هیچگونه آسیب به مهروموم و یا محتویات آن، تجربه و سپس نسبت به خرید آن تصمیمگیری نمایند. این فناوری میتواند برای انواع محصولات شامل غذا، نوشیدنی، وسایل بهداشتی شخصی و لوازم آرایشی بکار گرفته شود. «دیوید آندرولونیس» از مدیران ارشد تکنیپلکس در این زمینه اظهار داشت: «در بسیاری از مواقع، مصرفکنندگان و مشتریان میخواهند بدانند ،محصول انتخابی آنها چه بویی دارد و سپس اقدام به خرید آن نمایند. متأسفانه در موارد متعدد، تلاش آنها برای این کار، موجب آسیب دیدن بستهبندی میشود که منجر به غیرقابل فروش شدن محصول خواهد شد. همین امر، موجب شده است تا صنعت خردهفروشی هر ساله ضرر قابل توجهی بابت محصولات آسیب دیده ناشی از تلاش مشتریان برای بررسی دقیقتر کالا متحمل شود.»
تکنیپلکس با فراهم آوردن تجربه استشمام رایحه محصول بدون هیچگونه آسیب به آن، میتواند راهکاری جالب برای معضل پیش روی خردهفروشیها و مصرفکنندگان باشد. طیف گستردهای از محصولات، میتواند از فناوری جدید بهرهمند شود؛ برای مثال، تصور نمایید که شما قادر به تجربه بوی کره بادامزمینی تازه و یا شامپو با رایحه انبه بدون آسیب رسیدن به محصول باشید. این چیزی است که فناوری «اسنیفسیل» برای مشتریان به ارمغان خواهد آورد.