صنعت فناوریهای پوشیدنی، با توجه به ادغام صنایع مختلفی از جمله پوشاک، الکترونیک و متعلقات مربوطه، در حال حاضر بسیار پررونق بوده و شرکتهای فناور، هزاران نوآوری جدید در این زمینه به بازار عرضه نمودهاند. در همین راستا، سیستم پتنت به یکی از مهمترین ابزارهای توسعهای و محافظتی برای شرکتهای فعال در حوزه فناوریهای پوشیدنی بدل گردیده است. طبق گزارشهای انتشار یافته، انتظار میرود بازار فناوریهای پوشیدنی تا سال ۲۰۲۲ میلادی، با نرخ رشد سالانه ۱۵ درصدی، ارزشی بیش از ۵۰ میلیارد دلار خواهد یافت. علاوه بر این، بازار ۵ میلیارد دلاری سنسورها، میتواند به توسعه بازار فناوریهای پوشیدنی طی سالهای آینده کمک نماید، بهطوریکه ارزش این بازار تا سال ۲۰۲۸ میلادی، به بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
بنا بر گزارش وبسایت «Sensors Online»، اکوسیستم مرتبط با فناوریهای پوشیدنی بسیار وسیع بوده و طیفی گسترده از تولیدکنندگان محصول، انجمنهای تحقیق و توسعه، سازندگان و تأمینکنندگان قطعات، ارائهدهندگان خدمات نرمافزاری و کاربران نهایی را شامل میگردد. با توجه به پیشرفتهای فناورانه و شدت رقابت در این اکوسیستم، حفاظت از اختراعات و نوآوریهای صورت گرفته در این بازار رو به رشد، بسیار مهم و حیاتی خواهد بود. یک سبد پتنت استراتژیک، میتواند علاوه بر محافظت از فناوریهای محوری شرکت، در فرایند تأمین مالی نیز ایجاد مزیتهای رقابتی پایدار را به همراه داشته باشد. تحلیلگران این صنعت بر این باورند که استارتآپهای فعال در این حوزه، در صورت داشتن ثبت اختراع پیش از جذب سرمایه، از شانس ۲.۵ برابری برای موفقیت و تجاریسازی نوآوری خود برخوردارند.
پتنتها در تمامی مراحل رشد و توسعه شرکتهای فعال در صنعت فناوریهای پوشیدنی اثرگذار خواهند بود؛ در مراحل ابتدایی رشد، پتنت اغلب تنها راه برای جذب سرمایهگذار است که میتواند بیانگر ارزش فناوری شرکت باشد. در مراحل بعدی، پتنت برای تأمین مالی از طریق صندوقهای سرمایهگذاری مخاطره پذیر و نیز افزایش تمایل رقبا به همکاری و مشارکتهای فناورانه، اعم از سرمایهگذاری مشترک و اتحاد استراتژیک مهم بوده و میتواند در دستیابی به این اهداف کمک نماید. برای شرکتهای فعال در این صنعت، یک پرونده ثبت اختراع استراتژیک، با پوششی جامع بر تمامی نوآوریهای محوری مرتبط با فناوری، میتواند کلید توسعه شرکت به شمار رود.