۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ تلاش آمازون برای توسعه فناوری ضبط مکالمات و استفاده از آن در استراتژی‌های تبلیغاتی

آمازون پتنت جدیدی مرتبط با الکسا (دستیار صوتی آمازون) به ثبت رسانده است که بر اساس آن، دستگاه می‌تواند به مکالمات کاربر گوش داده و تصویری دقیق ازآنچه که شما خواستار خرید آن هستید، ایجاد نماید. نرم‌افزار ابداعی، به دستگاه این قابلیت را می‌دهد تا مکالمات را گوش داده و پس از تجزیه‌وتحلیل، آن‌ها را به یک پایگاه داده برای تبلیغات منتقل نماید. البته آمازون استفاده از ضبط صدا برای استفاده‌های تبلیغاتی را انکار نموده و تأکید کرده است که این پتنت ممکن است هرگز به بازار وارد نشود.

 

 filereader.php?p1=main_cfcd208495d565ef6

 

بنا بر گزارش وب‌سایت «Independent»، ثبت اختراع آمازون می‌تواند علائق مشتریان را رصد نموده و کالا یا خدمت مرتبط را به وی پیشنهاد دهد. به‌عنوان مثال، اگر فردی در صحبت‌های خود به تمایل برای سفر به پاریس اشاره نماید، ممکن است یک آگهی تبلیغاتی به وی عرضه شود. جالب این‌که آمازون حتی می‌تواند همین کار را برای دوستان یا بستگان مشتری نیز انجام دهد. برای مثال، اگر کسی می‌گوید پدر و مادرم به یک موضوع خاص علاقه‌مندند، می‌تواند این اطلاعات را با شخص مرتبط نموده و از آن برای ساختن اطلاعات تبلیغاتی پدر یا مادر وی استفاده کند. در حال حاضر، قابلیت‌های صوتی الکسا و دستگاه‌های «Echo» برای پخش موسیقی، کنترل دستگاه‌های هوشمند خانگی و سفارش خرید از آمازون بکار گرفته می‌شود که آن‌هم در صورت تمایل کاربر خواهد بود. صدای ضبط‌شده در سرورهای آمازون، می‌تواند از سوی کاربران شنیده شده و در صورت عدم تمایل آن‌ها را حذف نمایند.

گفتنی است، پتنت جدید آمازون، موجب نگرانی‌های گسترده نه‌تنها در مورد دستیار صوتی آمازون که در مورد فناوری‌های دیگر نیز شده است. طیف وسیعی از نظریه‌های توطئه‌ای به‌ویژه در مورد فیسبوک بین مردم شیوع یافته است که شرکت‌ها از فناوری‌های خود برای گوش دادن مخفیانه به صحبت‌های کاربران و استفاده از آن‌ها در تبلیغات استفاده می‌کنند.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day