۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ عزم جدی چین در محافظت از حقوق مالکیت فکری خارجی جهت حل چالش‌های تجاری خود با آمریکا

چین به‌عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان پس از آمریکا، با هدف کاهش اصطکاک‌های خود با آمریکا، از پیشنهاد مجموعه قوانین مبتنی بر تجارت که حقوق مالکیت فکری را با جریان آزاد فناوری‌های پیشرفته مرتبط می‌سازد، خبر داده است. در همین راستا، ژی جینپینگ «Xi Jinping»، رئیس‌جمهور چین در اجلاس سالانه «Boao» اظهار داشت که چین به‌شدت از مالکیت فکری خارجی محافظت نموده و محدودیت‌ها پیرامون فناوری‌های پیشرفته کشورهای توسعه‌یافته را لغو خواهد کرد.

 

 filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

 

بنا بر گزارش وب‌سایت «The Hindu»، در پی تشدید چالش‌ها بین چین و دیگر کشورهای توسعه‌یافته به‌ویژه آمریکا، این کشور به دنبال عقب‌نشینی از این جنگ تجاری است. در یک اقدام فوری، این کشور تصمیم دارد تا تعرفه‌های مالیاتی ورود خودرو را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که تعرفه ۲۵ درصدی حال حاضر می‌تواند تا ۱۰ درصد نیز کاهش یابد. «ژی جینپینگ» با تأکید بر لزوم توجه به نوآوری و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی، افزود: «هر کس که بخواهد در مقابل تغییرات بایستد، از نظر تاریخی عقب خواهد افتاد. ما امیدواریم، کشورهای توسعه‌یافته اعمال محدودیت‌های تجاری را تا حد معقول متوقف نموده و فرآیند انتقال محصولات مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته و صادرات آن به چین را تسریع بخشند». وی همچنین به عزم جدی دولت این کشور برای مبارزه با نقض حقوق مالکیت فکری اشاره نمود و گفت که هزینه‌های ناشی از سوءاستفاده از حقوق مالکیت فکری را با هدف بازدارندگی بیشتر قوانین به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد.

گفتنی است، نظرات رئیس‌جمهور چین، اثرات مثبتی بر بازارهای مالی داشته و «رابرت کوپمن» از اقتصاددانان سازمان تجارت جهانی  ابراز امیدواری کرد که این سخنان با واکنش مناسب از سوی آمریکا مواجه شود.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.