۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ پشتیبانی و تقویت سیستم مالکیت فکری در جنوب شرقی آسیا توسط دفتر مالکیت فکری اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا، با هدف پشتیبانی و تقویت سیستم حقوق مالکیت فکری در جنوب شرقی آسیا، پروژه جدیدی راه‌اندازی نموده است. این پروژه چهارساله که توسط دفتر مالکیت فکری اتحادیه اروپا «EUIPO» و تحت عنوان «IP Key Southeast Asia» اجرا خواهد شد، به دنبال افزایش شفافیت‌های قانونی و نیز ارتقاء قابلیت اطمینان و پیش‌بینی‌پذیری سیستم مالکیت فکری برای کاربران در منطقه بوده و رشد اقتصادی، ایجاد شغل و نوآوری را به همراه خواهد داشت.

 

 filereader.php?p1=main_cfcd208495d565ef6

 

بنا بر گزارش وب‌سایت رسمی کمیسیون اروپا، پروژه مذکور از دفتر آن در بانکوک و مبتنی بر همکاری‌های موجود بین اتحادیه اروپا و دفاتر مالکیت فکری منطقه، صنایع و دانشگاه‌ها و همچنین مقامات اجرایی و قضایی پایه‌گذاری می‌گردد. این پروژه و توافقنامه تجاری آزاد «FTA»، می‌تواند مبادلات و ارتباطات یادشده و اجرای فعالیت‌های حاصل را تسهیل نماید. اهداف کلی پروژه عبارتند از: «همگرایی بیشتر فضای مالکیت فکری، ایجاد پلتفرم‌های مشترک مالکیت فکری و اطمینان از سطوح هماهنگی شرکت‌های محلی و سرمایه‌گذاران اتحادیه اروپا».

«آنتونیو کامپینوس»، مدیر اجرایی «EUIPO» در زمینه پروژه مذکور اظهار داشت: «امروزه حقوق مالکیت فکری به ثبت رسیده، از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و به نفع همه افراد است که از حفاظت‌های جهانی و حقوق ناشی از آن‌ها اطمینان حاصل شود. با توجه به اهمیت مشاغل و رشد اقتصادی، توسعه مشارکت‌ها و کمک به ایجاد هماهنگی و شفافیت بیشتر، بسیار مهم و ضروری بوده و باید مورد حمایت قرار گیرد».

گفتنی است، دفتر مالکیت فکری اتحادیه اروپا در آلیکانته اسپانیا مستقر است و در راستای برنامه استراتژیک ۲۰۲۰ خود، قصد دارد تا با کمک دفاتر «IP» ملی و منطقه‌ای، همکاری‌های جهانی در زمینه مالکیت فکری را با شرکای اتحادیه اروپا و سازمان‌های چندجانبه ارتقاء بخشد. پروژه «IP Key SEA» یکی از سه پروژه تحت حمایت اتحادیه اروپا است که به حوزه مالکیت فکری اختصاص یافته است. دو پروژه دیگر شامل «IP Key Latin America» و «IP Key China» هستند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.