۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

ارتباط صفحات نمایش با استفاده از نوآوری جدید شرکت سازنده بازی‌های کامپیوتری

شرکت نینتندو که در زمینه ارائه بازی‌های کامپیوتری فعالیت می‌نماید، پتنت جدیدی به ثبت رسانده که می‌تواند تجربه بازی‌های چند نفره را با تغییر و تحول چشمگیر مواجه سازد. این شرکت که پیش از این نیز با ارائه راهکارهایی نظیر کابل‌های اتصال برای سیستم‌های بازی دستی و یا اتصال بیسیم، سعی در تسهیل بازی‌های گروهی نموده بود، فناوری جدیدی توسعه داده است که می‌تواند صفحات نمایش مختلف را به هم مرتبط سازد. این «US» پتنت، با عنوان «دستگاه‌های پردازش اطلاعات با قابلیت برقراری ارتباط با یکدیگر» در دوازدهم آوریل سال جاری میلادی، انتشار یافته است.

 

 filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

 

این دستگاه‌های پردازش، در داخل صفحات نمایش مستقل تعبیه شده و با لمس دو یا چند مورد از آن‌ها، اطلاعات را می‌توان برای تولید تجربیات جدید بازی‌های گروهی مبادله نمود. یکی از مثال‌های ارائه‌شده در پتنت، نشان می‌دهد که انگشت از یک صفحه به صفحه دیگر حرکت نموده و توپ بازی بدون هیچ مانعی بین دو صفحه مذکور جابجا می‌شود. در این نوآوری صفحات نمایش، لزوماً نیازی به تماس فیزیکی ندارند. همچنین این اتصال و برقراری ارتباط، به دو صفحه محدود نشده و می‌توان با برقراری ارتباط بین سه صفحه نمایش مجزا، به تصاویر سه‌بعدی نیز دست یافت.

گفتنی است، با وجودی که محصول «Switch» نینتندو هنوز هم به خوبی به فروش می‌رسد، اما در چند سال اخیر، این شرکت نتوانسته سخت‌افزار جدیدی را به بازار عرضه نماید. در نتیجه، فناوری ارتباط صفحات نمایش نینتندو، می‌تواند به عرضه یک محصول کاملاً مهیج به بازار منتج شود. اگرچه استفاده از نوآوری جدید محدود به برخی بازی‌های خاص خواهد شد، با این حال، تجاری‌سازی و عرضه آن به بازار، می‌تواند لحظاتی سرگرم‌کننده از بازی‌های گروهی و خانوادگی ایجاد نماید.

پربازدید‌ترین‌ها

تجاری‌سازی اختراع یک کودک ۹ ساله
۱۶ تیر ۱۴۰۰

تجاری‌سازی اختراع یک کودک ۹ ساله

ایده یک کودک ۹ ساله که حاضر نبود حتی برای دقایقی از عروسکش جدا شود، منجر به شکل‌گیری یک کسب‌وکار خانوادگی شد. «آدل فولتون»، با مطرح نمودن ایده قرار گرفتن یک جیب شفاف بر روی کوله‌پشتی به منظور قرار گرفتن عروسک در آن، نه تنها مشکل کودکانه خود را حل نمود، بلکه با اخذ گواهی ثبت اختراع و ثبت ایده در یک پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی، تولید و فروش محصول را هم آغاز نموده است.

پیشگامی چینی‌ها در ثبت اختراعات حوزه انرژی خورشیدی
۱۳ تیر ۱۴۰۰

پیشگامی چینی‌ها در ثبت اختراعات حوزه انرژی خورشیدی

با وجود رقابت کشورهای پیشرفته در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی، به نظر می‌رسد که کشورهای آسیایی، گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده‌اند. در میان ده متقاضی برتر ثبت اختراع در این حوزه، نه مورد آسیایی بوده و فقط یک شرکت کانادایی در این بین حضور دارد. در این بین، چین با بیش از ۲۳۳ هزار پتنت فامیلی، فاصله‌ای زیاد با رقبا ایجاد نموده و عملاً خود را به‌عنوان رهبر اصلی این حوزه شناسانده است.

جمع‌آوری استخری از پتنت‌های مرتبط با فناوری صدای سه بعدی
۱۴ تیر ۱۴۰۰

جمع‌آوری استخری از پتنت‌های مرتبط با فناوری صدای سه بعدی

سونی با همکاری چند شرکت فعال در حوزه فناوری‌های صوتی، استخری از پتنت‌های متنوع‌ جمع‌آوری نموده که برای پیاده‌سازی استاندارد جدید صدای سه بعدی، الزامی و البته کافی می‌باشند. متقاضیان فعالیت در این حوزه، با اخذ مجوز بهره‌برداری از این مجموعه، بدون نگرانی از هر گونه دادرسی و نقض پتنت، می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه داده و نسل بعدی فناوری‌های صوتی را ارتقاء دهند.

شارژ تلفن‌های هوشمند از طریق صداهای محیطی
۲۱ تیر ۱۴۰۰

شارژ تلفن‌های هوشمند از طریق صداهای محیطی

شیائومی در تلاش برای توسعه قابلیت نوآورانه‌ای برای شارژ گوشی‌های هوشمند است. این فناوری که به تازگی در دفتر مالکیت فکری چین به ثبت رسیده، از صدا برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌کند. به این منظور، دستگاهی برای جمع‌آوری صدا و ارتعاشات محیط تعبیه شده که آن‌ها را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. در ادامه، این لرزش مکانیکی به یک جریان الکتریکی تبدیل شده و شارژ شگفت‌انگیز تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌های الکترونیکی را ممکن می‌سازد.

استراتژی تهاجمی «LG» برای درآمدزایی از اختراعات حوزه ارتباطات بی‌سیم
۱۵ تیر ۱۴۰۰

استراتژی تهاجمی «LG» برای درآمدزایی از اختراعات حوزه ارتباطات بی‌سیم

شرکت کره‌ای «LG»، در حال آماده‌سازی و ثبت پرونده‌های حقوقی نقض پتنت علیه شرکت‌هایی است که بدون اخذ مجوزهای لازم، از پتنت‌های ضروری استاندارد این شرکت در حوزه ارتباطات بی‌سیم استفاده می‌کنند. تصمیم به این اقدام تهاجمی، در پی ضرر این شرکت در سال ۲۰۲۰ میلادی و برنامه‌ریزی برای خروج از کسب‌وکار تلفن‌های همراه هوشمند اتخاذ شده است.

اختراع یک نوجوان خلاق برای مقابله با آتش‌سوزی منازل
۴ مرداد ۱۴۰۰

اختراع یک نوجوان خلاق برای مقابله با آتش‌سوزی منازل

یک دانش‌آموز دبیرستانی، موفق به اختراع یک سیستم خودکار مهار آتش شده است. این اختراع جالب که در واکنش به آتش‌سوزی‌های گسترده در محل زندگی «آرول ماتور» توسعه یافته، متشکل از یک مکانیسم بازدارنده است که با فعال‌سازی خودکار در زمان تشخیص آتش‌، امکان مهار آن را فراهم می‌کند. این مخترع نوجوان که اختراع خود را ثبت نموده، موفق به جذب سرمایه ده هزار دلاری در «Kickstarter» شده است.