۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ شکایت از سامسونگ با ادعای نقض پتنت در روش‌های تأیید اثر انگشت در تلفن همراه

شرکت «PACid Technologies»، در شکایتی که در تاریخ ششم آوریل سال جاری میلادی در دادگاه منطقه‌ای تگزاس به ثبت رسانیده است، سامسونگ را به نقض پتنت‌های متعلق به خود متهم نموده است. پتنت‌های یادشده بخش مهمی از مشخصه‌های رمزنگاری مورد نیاز برای ایمن‌سازی شبکه‌های محلی بیسیم که اساس و بنیان فناوری «Wi-Fi» است را فراهم می‌نماید. این شرکت مدعی شده که روش‌های تأیید اثر انگشت مورد استفاده در برخی از مدل‌های تلفن همراه سامسونگ، حاوی نرم‌افزارهایی است که پتنت‌های متعلق به این شرکت را نقض می‌نماید. همچنین این شرکت در وب‌سایت خود مدعی شده است که «همه کسانی که به نحوی، از طرح‌های حفاظت از رمز عبور استاندارد، برای شبکه‌های وای فای خود استفاده می‌نمایند، به‌نوعی فناوری اختصاصی ما را بکار گرفته‌اند».

 

filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636 

 

پتنت‌های مورد ادعای «PACid»، شامل دو «US» پتنت به شماره‌های «۹۵۷۷۹۹۳» و «۹۸۷۶۷۷۱» بوده که در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی به ثبت رسیده‌اند. همچنین این شرکت، سامسونگ را متهم به نقض پتنت «KR20110128567A» در سیستم پتنت کره جنوبی نموده است. لازم به ذکر است که کلیه پتنت‌های مذکور، مرتبط با روش‌های تأیید هویت کاربران است.

گفتنی است، دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند سامسونگ، از روش‌های تأیید بیومتریک اثر انگشت استفاده می‌کنند که به کاربر اجازه می‌دهد تا وارد نرم‌افزارهای مختلف شده و یا به انجام تراکنش‌های مالی بپردازد. سیستم تأیید هویت، امکان برقراری ارتباط ایمن بین دستگاه‌ها و سرور را فراهم می‌نماید که این امر بدین معنا است که کاربران در هنگام تأیید اعتبار یک سرویس دیگر، نیاز به ورود به سیستم را ندارند. سیستم تأیید بیومتریک سامسونگ، در مدل‌های «Galaxy S6 & S7 & S8» و همچنین«S6 & S7 & S8 Edge» استفاده شده است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.