۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ رویکرد شرکت‌های فناور تایوانی در خصوص محدودیت منابع مالی برای ثبت اختراع

در نشستی که با حضور بیش از ۲۰۰ مدیر اجرایی بخش خصوصی و دولتی تایوان برگزار شد، مدیریت منابع محدود مالی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و نگرانی اصلی شرکت‌های دارنده پتنت در تایوان، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این نشست که تحت عنوان «IPBC Taiwan» در «تایپه» برگزار شد، مدیران و متخصصین حوزه مالکیت فکری شرکت‌های فناور، نظیر «Acer»، «TSMC» و «hTC»، به بیان نقطه نظرات خود پیرامون محدودیت بودجه سالانه حفاظت از دارایی‌های فکری از طریق ثبت و انتشار پتنت پرداختند.

 

filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d 

 

بنا بر گزارش «iam»، مدیر ارشد صدور مجوز و دادرسی‌های حقوقی «Acer» با تأکید بر تمرکز استراتژی مالکیت فکری این شرکت بر هماهنگ‌سازی فرآیند ثبت اختراع با محصول و نقشه کسب‌وکار افزود: «بودجه سالانه ثبت پتنت Acer بسیار محدود است و همین عامل باعث شده تا بسیاری از نوآوری‌ها و اختراعات این شرکت، با توجه به هزینه‌های کمتر در تایوان به ثبت برسد. با این حال، در طی سه سال گذشته، بیش از ۲۰۰۰ درخواست ثبت پتنت از سوی ما ارسال‌شده است و بخشی از دارایی‌های فکری ما شامل ۴۵۰۰ پتنت گرنت شده است». وی با توجه به محدودیت در منابع، استفاده از منابع شرکا و فروشندگان Acer، به‌کارگیری پلتفرم محافظتی مایکروسافت به‌عنوان یک گزینه بالقوه و توسعه مشارکت‌ها با «ITRI» به‌عنوان یک آزمایشگاه تحقیق و توسعه دولتی را به‌عنوان راهکارهای مقابله با این چالش بیان نمود.

در سوی دیگر طیف شرکت‌های فناور از منظر فعالیت‌های ثبت و انتشار پتنت، می‌توان به «TSMC» اشاره نمود که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید تراشه در جهان بدون هیچ محدودیتی به سرمایه‌گذاری بر روی سبد پتنت خود می‌پردازد. یکی از دلایل اصلی این امر، به ماهیت صنعت و بازار باز می‌گردد که پتنت را به‌عنوان یک عنصر کلیدی در حفظ موقعیت رقابتی شرکت مطرح نموده است. جای تعجب نیست که این شرکت به‌عنوان یکی از ۱۰ شرکت برتر دارای «US» پتنت‌های گرنت شده ظاهر شده است.

«مارکوس وو»، مدیر و مشاور حقوقی «hTC» نیز اظهار داشت: «ملاحظات هزینه‌ای، شرکت را مجبور کرده است تا بیشتر و جدی‌تر به مسئله کسب درآمد از مجموعه پتنت‌های در اختیار خود فکر کند. واگذاری مجوز بهره‌برداری و یا انتقال امتیاز پتنت، می‌تواند بخش عمده‌ای از هزینه‌ها را تأمین نماید.»

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.