۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ افزایش چهار برابری ثبت اختراعات در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین طی سال ۲۰۱۷ میلادی

تصورات خیالی قرن بیستم از آینده، اغلب آسمان‌ها را پر از هواپیماهای بدون سرنشین و دیگر فناوری‌های مشابه می‌دید. این در حالی است که تنها پس از گذشت دو دهه از آن زمان، به نظر می‌رسد ایده تصورات به واقعیت نزدیک شده است. داده‌ها و آمار دفتر جهانی مالکیت فکری در سال مالی ۱۷- ۲۰۱۶ میلادی، نشان می‌دهد که ثبت اختراعات برای فناوری‌های مرتبط با پهپادها به بیش از ۵۳۰۱ عدد افزایش یافته است. این تعداد، در مقایسه با سال قبل ‌که ۱۲۴۲ پتنت مربوط به این حوزه به ثبت رسیده بود، افزایشی چهار برابری را نشان می‌دهد. جالب اینجا است که بر خلاف دیگر روندهای پیشرفت فناورانه که عموماً ریشه در دره سیلیکون داشته است، سیل درخواست‌های ثبت اختراع در چین را می‌توان عامل کلیدی در مورد اخیر دانست.

 

 filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

 

بنا بر گزارش «The Telegraph»، برخی از مهم‌ترین پتنت‌های مرتبط با فناوری پهپادها را شرکت‌هایی نظیر آمازون و «UPS» به ثبت رسانده‌اند که بیشتر بر استفاده از پهپاد برای تحویل سفارشات مشتریان متمرکز هستند. در دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی، یک خرده‌فروش آنلاین اقدام به تحویل آزمایشی سفارشات از طریق پهپاد در انگلستان نمود که طی آن دو نفر از خریداران، سفارشات خود را از این طریق تحویل گرفتند.

افزایش چشمگیر پتنت‌های مرتبط با هواپیماهای بدون سرنشین، به معنای افزایش احتمال به‌کارگیری این فناوری در طیفی وسیع از صنایع مختلف خواهد بود. «رابرت گاربت» مدیر اجرایی «Drone Major Group»، در این زمینه اظهار داشت: «روند ثبت اختراعات، به معنای گسترش برنامه‌های کاربردی مرتبط با پهپاد است که بیش از همه، بخش تحویل سفارشات و کالاها را تحت تأثیر قرار خواهد داد». گفتنی است، پهپادها در حال حاضر به‌طور گسترده‌ای در صنعت فیلم و تلویزیون، اجرای برخی فرآیندهای بسیار پیچیده، نظیر اسکن دیجیتال از کشتی‌های بزرگ و نیز جستجوی آسیب‌های مرتبط با تجهیزات نفتی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.