۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ استفاده از انیمیشن جهت ساخت شناسه‌های کاربری جدید در دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند

غول‌های فناوری جهان، پیوسته در حال توسعه و معرفی فناوری‌های جدید در زمینه گوشی‌های تلفن همراه هوشمند هستند. اپل اخیراً پتنتی به ثبت رسانیده است که می‌تواند به «Siri» (دستیار صوتی آیفون) در یادگیری سریع‌تر کلمات و عبارات جدید کمک نماید. حال نوبت گوگل است که از فناوری جدید خود پرده بردارد. پتنت جدید این شرکت، نوعی روش ایجاد «شناسه‌های کاربری انیمیشن» را تشریح می‌کند که در برقراری تماس‌های تلفنی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. هنگام برقراری تماس ویدئویی، سیستم ابداعی چندین عکس از طریق دوربین جلویی گرفته و یک انیمیشن کوچک از آن‌ها ایجاد می‌نماید. در ادامه، این انیمیشن به طرف مقابل تماس تلفنی ارسال می‌شود. انیمیشن یادشده، می‌تواند به‌عنوان یک شناسه کاربری در تماس‌های بعدی، برنامه‌های چت تصویری و یا موارد مشابه مجدداً استفاده شود.

 

 filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d

 

بنا بر گزارش «Digital Trends»، ساخت شناسه‌های کاربری جذاب، از ایده‌هایی است که گوگل اخیراً بر آن متمرکز شده است. پتنت جدید نیز در ادامه سایر نوآوری‌هایی است که با ثبت پتنت دیگری در سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز شده بود. این شرکت، همچنین نسخه مرتبط با ایجاد شناسه‌های کاربری انیمیشنی را در «Google Duo» که نوعی اپلیکیشن تماس‌های ویدئویی است، اجرایی کرده است. در این برنامه، دستگاه تلفن شخص، حتی پیش از برقراری تماس اقدام به ارسال ویدئو به گیرنده تماس می‌کند و گیرنده می‌تواند مشاهده کند که چه کسی با وی تماس گرفته است. البته این سیستم تا حدی با پتنت جدید گوگل متفاوت است، چراکه ویدئوهای ارسالی نمی‌تواند به‌عنوان پروفایل تصویری کاربر مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است، پتنت جدید گوگل لزوماً به معنای به‌کارگیری در سیستم‌های موبایل و عرضه زودهنگام آن به بازار نیست؛ با این حال، تعبیه این نوآوری در سیستم جدید «Android P» کاملاً امکان‌پذیر و محتمل خواهد بود.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.