۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

استفاده از انیمیشن جهت ساخت شناسه‌های کاربری جدید در دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند

غول‌های فناوری جهان، پیوسته در حال توسعه و معرفی فناوری‌های جدید در زمینه گوشی‌های تلفن همراه هوشمند هستند. اپل اخیراً پتنتی به ثبت رسانیده است که می‌تواند به «Siri» (دستیار صوتی آیفون) در یادگیری سریع‌تر کلمات و عبارات جدید کمک نماید. حال نوبت گوگل است که از فناوری جدید خود پرده بردارد. پتنت جدید این شرکت، نوعی روش ایجاد «شناسه‌های کاربری انیمیشن» را تشریح می‌کند که در برقراری تماس‌های تلفنی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. هنگام برقراری تماس ویدئویی، سیستم ابداعی چندین عکس از طریق دوربین جلویی گرفته و یک انیمیشن کوچک از آن‌ها ایجاد می‌نماید. در ادامه، این انیمیشن به طرف مقابل تماس تلفنی ارسال می‌شود. انیمیشن یادشده، می‌تواند به‌عنوان یک شناسه کاربری در تماس‌های بعدی، برنامه‌های چت تصویری و یا موارد مشابه مجدداً استفاده شود.

 

 filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d

 

بنا بر گزارش «Digital Trends»، ساخت شناسه‌های کاربری جذاب، از ایده‌هایی است که گوگل اخیراً بر آن متمرکز شده است. پتنت جدید نیز در ادامه سایر نوآوری‌هایی است که با ثبت پتنت دیگری در سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز شده بود. این شرکت، همچنین نسخه مرتبط با ایجاد شناسه‌های کاربری انیمیشنی را در «Google Duo» که نوعی اپلیکیشن تماس‌های ویدئویی است، اجرایی کرده است. در این برنامه، دستگاه تلفن شخص، حتی پیش از برقراری تماس اقدام به ارسال ویدئو به گیرنده تماس می‌کند و گیرنده می‌تواند مشاهده کند که چه کسی با وی تماس گرفته است. البته این سیستم تا حدی با پتنت جدید گوگل متفاوت است، چراکه ویدئوهای ارسالی نمی‌تواند به‌عنوان پروفایل تصویری کاربر مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است، پتنت جدید گوگل لزوماً به معنای به‌کارگیری در سیستم‌های موبایل و عرضه زودهنگام آن به بازار نیست؛ با این حال، تعبیه این نوآوری در سیستم جدید «Android P» کاملاً امکان‌پذیر و محتمل خواهد بود.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

مخالفت اروپا با لغو موقت حقوق پتنت‌های واکسن کووید-۱۹
۳ خرداد ۱۴۰۰

مخالفت اروپا با لغو موقت حقوق پتنت‌های واکسن کووید-۱۹

در واکنش به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر حمایت از لغو پتنت‌های مرتبط با واکسن کووید-۱۹، کمیسیون اروپا این اقدام را یک «ترفند رسانه‌ای» نامیده و با تأکید بر نقش کلیدی پتنت در افزایش نوآوری و سرمایه‌گذاری‌های تحقیق و توسعه‌ای، استفاده از مجوزهای اجباری را به‌عنوان راهکاری جایگزین پیشنهاد داده است.

دیالیز سیار با استفاده از کلیه مصنوعی یک کیلوگرمی
۴ خرداد ۱۴۰۰

دیالیز سیار با استفاده از کلیه مصنوعی یک کیلوگرمی

یک متخصص بیماری‌های کلیوی، موفق به طراحی و ساخت نوعی تجهیز پوشیدنی شده که می‌تواند به‌عنوان یک کلیه مصنوعی، فرآیند تکراری و ناخوشایند دیالیز در مراکز درمانی را به کلی حذف نماید. «ویکتور گورا»، استادیار دانشگاه «UCLA»، پس از دریافت گواهی ثبت اختراع از دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا، در تلاش است تا اواخر سال جاری میلادی، آزمایشات نهایی مرتبط با دستگاه جدید خود را آغاز نماید.

ولخرجی تسلا: خرید ۳ پتنت در ازای ۳ دلار!
۱ خرداد ۱۴۰۰

ولخرجی تسلا: خرید ۳ پتنت در ازای ۳ دلار!

تسلا در ادامه تلاش‌های خود برای توسعه باتری‌های خودروهای الکتریکی، تعدادی از پتنت‌های یک استارت‌آپ کوچک کانادایی را خریداری نموده است. نکته جالب در این مبادله دارایی‌های فکری، واگذاری پتنت‌های مذکور در ازای مبلغ ناچیز ۳ دلار است. البته شواهد حاکی از آن است که این معامله، بسیار گسترده‌تر بوده و احتمالاً «اسپرینگ‌پاور اینترنشنال» تحت تملک تسلا قرار گرفته است.

روند صعودی ثبت اختراع در حوزه مواد غذایی پروبیوتیک
۱۲ خرداد ۱۴۰۰

روند صعودی ثبت اختراع در حوزه مواد غذایی پروبیوتیک

تجزیه و تحلیل داده‌های ثبت اختراع، حاکی از آن است که طی یک دهه گذشته، تحقیقات در حوزه مواد غذایی و میکروب‌شناسی، از حوزه‌های مورد توجه شرکت‌های فناور و سیاست‌گذاران بسیاری از کشورها بوده است. شواهد حاکی از آن است که در یک دهه اخیر، روند کلی پتنت‌های این حوزه رو به افزایش بوده و بخش عمده این افزایش، به لطف مخترعین و فناوران چینی بوده است.

صدور مجوز باز، ابتکار جدید سیستم مالکیت فکری چین
۸ خرداد ۱۴۰۰

صدور مجوز باز، ابتکار جدید سیستم مالکیت فکری چین

بنا بر قانون جدید ثبت اختراع چین، صاحبان پتنت می‌توانند برای تسریع در فرآیند صدور مجوز بهره‌برداری از پتنت، از طرح ابتکاری «صدور مجوز باز» استفاده نمایند. بر اساس این طرح، دارندگان پتنت در یک بیانیه کتبی اعلام می‌کنند که علاقه‌مندان به بهره‌برداری از فناوری پتنت شده، با مراجعه به دفتر مالکیت فکری چین و پرداخت هزینه‌های مشخص شده برای حق امتیاز، می‌توانند مجوز بهره‌برداری را دریافت نماید. این سیستم، با تسهیل گردش اطلاعات پتنت، به کاهش هزینه‌های معاملات، بهبود کارایی فرآیند صدور مجوز و نیز ارتقاء کیفیت بهره‌برداری از پتنت کمک می‌کند.

اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی و نمایش آن‌ها درون خودرو
۵ خرداد ۱۴۰۰

اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی و نمایش آن‌ها درون خودرو

خودروساز مشهور آمریکایی، در تلاش برای توسعه سیستم جدیدی است که با شناسایی و اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی، امکان به نمایش گذاشتن آن‌ها در داخل خودرو فراهم می‌کند. این نوآوری جدید فورد را می‌توان آخرین نمونه از تلاش شرکت‌های فناور برای ورود به حوزه‌های تبلیغات و استفاده از پتانسیل‌های قابل توجه این صنعت دانست. در این فناوری، با استفاده از یک دوربین، تصویری از بیلبورد گرفته شده و پس از شناسایی و تحلیل تصاویر توسط پردازنده، تبلیغات مرتبط درون خودرو به نمایش گذاشته می‌شود.