۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ استفاده از قلاده مجازی برای کنترل حیوانات خانگی

در حالی که اپل تمرکز خود را بر توسعه فناوری شارژ بیسیم دستگاه‌های تلفن همراه گذاشته است، رقیب کره‌ای این شرکت به دنبال ثبت اختراع در برخی مفاهیم جدید در صنعت گوشی‌های هوشمند است. سامسونگ در تاریخ بیست و یکم آوریل سال جاری میلادی، موفق به دریافت پتنت گرنت شده جدیدی با عنوان سیستم مجازی قلاده سگ شده است که پیش از این در سال ۲۰۱۵ میلادی آن را به ثبت رسانیده بود.

 

 filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9

 

سامسونگ مدعی است که کاربران با استفاده از فناوری یاد شده که شامل یک قلاده مغناطیسی و یک اپلیکیشن موبایل است، می‌توانند با خیال آسوده و بدون هیچ‌گونه قلاده فیزیکی، به پیاده‌روی همراه با سگ‌های خود بپردازند.

بنا بر گزارش وب‌سایت «inverse»، قلاده هوشمند سامسونگ از نیروی مغناطیسی برای تغییر جهت و یا کشیدن سگ با استفاده از دستگاه تلفن همراه استفاده می‌نماید. حرکت سریع دستگاه تلفن همراه در یک جهت مشخص، به این معنا است که قلاده مغناطیسی نیز نیرویی در همان جهت به حیوان وارد نموده و وی را به همان سمت می‌برد. علاوه بر این، در صورتی که کاربران بخواهند سگ‌های خود را در یک منطقه عمومی نگه دارند، می‌توانند از حالت «حصار مجازی» استفاده کنند که تا زمان فعال بودن برنامه، سگ را در محدوده مشخصی نسبت به مکان گوشی نگه می‌دارد. جهت جلوگیری از صدمه به حیوانات خانگی، برنامه تعبیه‌شده بر روی گوشی، به کاربر اجازه می‌دهد تا حداکثر قدرت قلاده را بر اساس اندازه سگ یا حیوان خانگی خود تنظیم نماید.

گفتنی است، این محصول احتمالاً به زودی به بازار عرضه نخواهد شد تا آزمایشات مرتبط با ایمنی فناوری مورد آزمایش و بررسی بیشتر قرار گیرد.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day