۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ شکایت ۲ میلیارد دلاری یک شرکت استارت‌آپی سازنده خودروهای الکتریکی از تسلا

نیکولاموتور «Nikola Motor» که یک شرکت استارت‌آپی فعال در زمینه طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی و هیدروژنی است، تسلا موتورز را متهم به نقض برخی از پتنت‌های متعلق به خود نموده است. در شکایتی که به همین منظور در دادگاه منطقه‌ای آریزونا به ثبت رسیده است، نیکولاموتور مدعی شده که تولیدات خودروسازی تسلا، پتنت‌های مرتبط با کامیون‌های هیدروژنی این شرکت را نقض نموده است. با توجه به خسارات ناشی از این نقض پتنت، نیکولاموتور خواهان دریافت ۲ میلیارد دلار غرامت گردیده است.

 

filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636 

 

بنا بر گزارش «The Verge»، نیکولاموتور در سال ۲۰۱۴ میلادی راه‌اندازی شده است و در ماه می سال ۲۰۱۶ میلادی، موفق به رونمایی از دو محصول اولیه خود، شامل یک خودرو چهار چرخ الکتریکی و یک کامیون الکتریکی هیدروژنی گردید. با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته، قرار است کارخانه تولید محصولات این شرکت، با سرمایه‌ای بالغ بر یک میلیارد دلار در آریزونای آمریکا افتتاح شود. با توجه به شباهت‌های موجود در نحوه کارکرد کامیون تولیدی تسلا با تولیدات نیکولاموتور، این شرکت مدعی است که محصول تولیدی تسلا می‌تواند به آشفتگی در بازار تقاضا بیانجامد و قابلیت‌های نیکولا در جذب سرمایه‌گذار را با چالش مواجه سازد. آسیب‌های ناشی از این امر، با توجه به محاسبات نیکولاموتور بالغ بر ۲ میلیارد دلار است.

گفتنی است، سخنگوی تسلاموتورز با رد ادعای نیکولا اظهار داشته است: «این کاملاً واضح است که پرونده حقوقی ایجادشده به‌هیچ‌عنوان قابل قبول نیست». سخنگوی نیکولاموتور نیز با تأکید بر این‌که تا پیش از آغاز بررسی‌های دادگاه حاضر به اظهار نظر در این زمینه نیستند، از دادن اطلاعات بیشتر پیرامون شکایت به ثبت رسیده امتناع نمود.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.