۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ قرارگیری تایوان در فهرست کشورهای دارای معضل حقوق مالکیت فکری در دفتر تجارت آمریکا

دفتر تجارت آمریکا در گزارش جدید مرتبط با بخش ۳۰۱ قانون تجارت خود که به‌تازگی منتشر ساخته است، کشور تایوان را در زمره کشورهای دارای معضل جعل و سرقت اینترنتی حقوق مالکیت فکری قرار داد. با توجه به حذف نام تایوان از فهرست سال ۲۰۰۹ میلادی، ورود مجدد این کشور به فهرست یاد شده حاکی از وجود جعل و سرقت دارایی‌های فکری در این کشور است. در این گزارش آمده است: «چالش دستگاه‌های غیرقانونی ضبط صدا و تصویر، همچنان یک تهدید مستقیم و مستمر برای سازندگان محتوا، لیگ‌های ورزشی، اجراهای زنده و ارائه‌دهندگان خدمات تصویر و رسانه به شمار می‌آید.»

 

 filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9

 

گزارش ویژه ۳۰۱، یک بررسی سالانه است که بر حفاظت و اجرای قوانین بین‌المللی حقوق مالکیت فکری متمرکز است. هدف اصلی از رصد و بررسی وضعیت کشورهای مختلف از منظر حفاظت از حقوق مالکیت فکری، شناسایی موانع تجاری مرتبط با کپی‌رایت، پتنت و نشان‌های تجاری در کشورهایی است که شرکت‌های آمریکایی با آن‌ها مراوده داشته و به‌نوعی بازار هدف محصولات تولیدی آن‌ها به شمار می‌روند. کشورهای آرژانتین، برزیل، شیلی، چین، هنگ‌کنگ، اندونزی، مکزیک، پرو، سنگاپور و ویتنام نیز به دلیل وجود موانع تجاری ناشی از جعل حقوق مالکیت فکری، در این فهرست قرار گرفته‌اند. این دفتر در گزارش انتشاریافته خود، از این کشورها خواسته است تا اقدامات مؤثری برای کاهش اقدامات غیرقانونی ضبط تصاویر انجام دهند و قوانین و مقررات اجرایی خود را برای جلوگیری از این اقدامات بکار گیرند.

گفتنی است، چین به مدت ۱۴ سال متوالی است که در فهرست اولویت‌دار دفتر بخش ۳۰۱ قانون تجارت آمریکا قرار می‌گیرد که نشان‌دهنده عدم موفقیت این کشور در اجرای وعده‌های تقویت نظام مالکیت فکری خود و باز کردن بازار چین به روی سرمایه‌گذاران خارجی است. البته گام‌های اجرایی چین در طی سال‌های اخیر، تا حدی متفاوت از قبل بوده که می‌تواند در طی چند سال آینده، اثرات خود را بر نرخ نوآوری و میزان سرمایه‌گذاری‌های فناورانه در این کشور نشان دهد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.