۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ طراحی جدید «ZTE» برای نسل جدید موبایل‌های هوشمند

بسیاری از شرکت‌های چینی به دلیل مشارکت‌های فناورانه با کره شمالی، با اتهام دور زدن تحریم‌های اعمال‌شده علیه این کشور و نیز فراهم نمودن تجهیزات جاسوسی مواجه شده‌اند که البته پیامدهای مناسبی نیز برای آن‌ها در پی نداشته است. یکی از این شرکت‌ها که مانور زیادی بر سر این قضیه علیه آن داده می‌شود، شرکت «ZTE» است که به دلیل همین اتهام، با محرومیت استفاده از تراشه‌های توانمند کوآلکام در محصولات تولیدی خود و نیز لغو احتمالی مجوز بهره‌برداری از سیستم‌های عامل موبایلی گوگل مواجه شده است. با وجود مشکلات اخیر، این شرکت فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای خود را گسترش داده و اخیراً پتنتی مرتبط با طراحی یک موبایل جدید در چین به ثبت رسانیده است که به نظر می‌رسد، مترصد تجاری‌سازی و تولید آن به‌عنوان یکی از محصولات جدید خود است.

 

 filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d

 

طراحی غیرمعمول ارائه‌شده در این پتنت، موجب بحث‌های فراوان بین کاربران و متخصصین حوزه موبایل شده است. این پتنت، یک گوشی موبایل هوشمند با دو بریدگی در صفحه‌نمایشگر را تشریح می‌کند که یکی از آن‌ها در بالای صفحه و دیگری در پایین آن جای گرفته است. بریدگی پایین صفحه‌نمایش برای تعبیه دکمه «Home» دستگاه مورد استفاده قرار گرفته است. گفتنی است، پتنت مذکور دومین پتنت «ZTE» با این ویژگی در صفحات نمایشگر است و می‌تواند نشان‌دهنده قصد این شرکت از طراحی و تولید این محصول باشد.

شایان ذکر است که بریدگی یا شکاف یا «Notch» در صفحه نمایشگر تلفن همراه، یکی از مواردی است که برای اولین بار در آیفون X ارائه شد. با توجه به پیشرفت‌های فراوان در صنعت تلفن‌های همراه هوشمند، اختصاص کل صفحه تلفن به نمایشگر یکی از درخواست‌هایی است که کاربران داشته و شرکت‌های مختلف را به سمت تولید محصولات منطبق با خواست مشتری سوق داده است. ارائه شکاف بر روی صفحه نمایشگر می‌تواند به منظور اضافه نمودن برخی آیتم‌ها از جمله سنسورهای صدا انجام شود. فناوری جدید ارائه شده توسط ZTE که با نام «ZTE Iceberg» معرفی شده است، دو بریدگی در بالا و پایین صفحه نمایش را دارا بوده که دوربین خودعکس، بلندگوها و میکروفون در این بریدگی‌ها قرار می‌گیرند.

شرکت «ZTE» یکی از بازیگران دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده که در سال ۱۹۸۵ میلادی تأسیس شده است. این شرکت خدمات و محصولات خود را در بیش از ۱۶۰ کشور جهان به کاربران بخش خصوصی و نهادهای دولتی ارائه می‌نماید. از مهم‌ترین ویژگی‌های این شرکت، می‌توان به نوآوری‌های فناورانه به‌عنوان یکی از ارزش‌های محوری شرکت اشاره نمود که در تخصیص بیش از ۱۰ درصد از درآمد سالانه به سرمایه‌گذاری‌های تحقیق و توسعه تجلی یافته است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.