۰۱ خرداد ۱۳۹۷

تمایل موتورلا برای تولید گوشی‌های انعطاف‌پذیر و تاشو

امروزه طراحی و تولید گوشی‌های تاشو و انعطاف‌پذیر، به یکی از روندهای غالب در دنیای فناوری دیجیتال بدل شده است و در این راستا، بسیاری از غول‌های فناوری، نظیر سامسونگ، مایکروسافت و اپل، به‌سوی آن حرکت نموده‌اند. «موتورولا» نیز با ثبت پتنتی برای یک گوشی هوشمند قابل تبدیل به یک تبلت، به این رقابت داغ وارد شده است. لازم به ذکر است، این پتنت گرنت شده که در سال ۲۰۱۶ میلادی به ثبت رسیده است، یک گوشی هوشمند تاشو معرفی نموده که زمانی که کامل بسته می‌شود نیز دارای صفحه‌نمایش خارجی خواهد بود.

 

filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2 

 

بنا بر گزارش «Slash Gear»، این گوشی قابل انعطاف، تقریباً مشابه با سایر پتنت‌های به ثبت رسیده در این زمینه است؛ با این تفاوت که پوششی برای آن تعبیه شده که می‌تواند چند ارزش‌افزوده منحصربه‌فرد به دستگاه بیافزاید. اول این‌که برای محافظت از صفحه‌نمایش خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این حالت، بخش‌هایی از صفحه‌نمایش و نیز دوربین دستگاه را پوشش نمی‌دهد. همچنین پوشش مذکور، در مواردی که دو صفحه مجاور گوشی به‌صورت مایل قرار می‌گیرند، می‌تواند به‌عنوان یک پایه مورد استفاده قرار گیرد. در نهایت، قابلیت شارژ بیسیم دستگاه، به‌عنوان آخرین ویژگی منحصر به فرد فناوری معرفی شده در این پتنت بوده که با توجه به فرم این محصولات، به‌سادگی امکان‌پذیر نیست.

گفتنی است، اگرچه تجاری‌سازی این ایده نوآورانه و ارائه آن به بازار مصرف، تا حدی مبهم به نظر می‌آید، با این وجود، با توجه به سخنان «یانگ یوآنکوئینگ» مدیرعامل لنوو، به نظر می‌رسد این امر به‌زودی و در قالب برند گوشی موتورولا «The RAZR» رخ دهد.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

مخالفت اروپا با لغو موقت حقوق پتنت‌های واکسن کووید-۱۹
۳ خرداد ۱۴۰۰

مخالفت اروپا با لغو موقت حقوق پتنت‌های واکسن کووید-۱۹

در واکنش به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر حمایت از لغو پتنت‌های مرتبط با واکسن کووید-۱۹، کمیسیون اروپا این اقدام را یک «ترفند رسانه‌ای» نامیده و با تأکید بر نقش کلیدی پتنت در افزایش نوآوری و سرمایه‌گذاری‌های تحقیق و توسعه‌ای، استفاده از مجوزهای اجباری را به‌عنوان راهکاری جایگزین پیشنهاد داده است.

دیالیز سیار با استفاده از کلیه مصنوعی یک کیلوگرمی
۴ خرداد ۱۴۰۰

دیالیز سیار با استفاده از کلیه مصنوعی یک کیلوگرمی

یک متخصص بیماری‌های کلیوی، موفق به طراحی و ساخت نوعی تجهیز پوشیدنی شده که می‌تواند به‌عنوان یک کلیه مصنوعی، فرآیند تکراری و ناخوشایند دیالیز در مراکز درمانی را به کلی حذف نماید. «ویکتور گورا»، استادیار دانشگاه «UCLA»، پس از دریافت گواهی ثبت اختراع از دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا، در تلاش است تا اواخر سال جاری میلادی، آزمایشات نهایی مرتبط با دستگاه جدید خود را آغاز نماید.

ولخرجی تسلا: خرید ۳ پتنت در ازای ۳ دلار!
۱ خرداد ۱۴۰۰

ولخرجی تسلا: خرید ۳ پتنت در ازای ۳ دلار!

تسلا در ادامه تلاش‌های خود برای توسعه باتری‌های خودروهای الکتریکی، تعدادی از پتنت‌های یک استارت‌آپ کوچک کانادایی را خریداری نموده است. نکته جالب در این مبادله دارایی‌های فکری، واگذاری پتنت‌های مذکور در ازای مبلغ ناچیز ۳ دلار است. البته شواهد حاکی از آن است که این معامله، بسیار گسترده‌تر بوده و احتمالاً «اسپرینگ‌پاور اینترنشنال» تحت تملک تسلا قرار گرفته است.

روند صعودی ثبت اختراع در حوزه مواد غذایی پروبیوتیک
۱۲ خرداد ۱۴۰۰

روند صعودی ثبت اختراع در حوزه مواد غذایی پروبیوتیک

تجزیه و تحلیل داده‌های ثبت اختراع، حاکی از آن است که طی یک دهه گذشته، تحقیقات در حوزه مواد غذایی و میکروب‌شناسی، از حوزه‌های مورد توجه شرکت‌های فناور و سیاست‌گذاران بسیاری از کشورها بوده است. شواهد حاکی از آن است که در یک دهه اخیر، روند کلی پتنت‌های این حوزه رو به افزایش بوده و بخش عمده این افزایش، به لطف مخترعین و فناوران چینی بوده است.

صدور مجوز باز، ابتکار جدید سیستم مالکیت فکری چین
۸ خرداد ۱۴۰۰

صدور مجوز باز، ابتکار جدید سیستم مالکیت فکری چین

بنا بر قانون جدید ثبت اختراع چین، صاحبان پتنت می‌توانند برای تسریع در فرآیند صدور مجوز بهره‌برداری از پتنت، از طرح ابتکاری «صدور مجوز باز» استفاده نمایند. بر اساس این طرح، دارندگان پتنت در یک بیانیه کتبی اعلام می‌کنند که علاقه‌مندان به بهره‌برداری از فناوری پتنت شده، با مراجعه به دفتر مالکیت فکری چین و پرداخت هزینه‌های مشخص شده برای حق امتیاز، می‌توانند مجوز بهره‌برداری را دریافت نماید. این سیستم، با تسهیل گردش اطلاعات پتنت، به کاهش هزینه‌های معاملات، بهبود کارایی فرآیند صدور مجوز و نیز ارتقاء کیفیت بهره‌برداری از پتنت کمک می‌کند.

اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی و نمایش آن‌ها درون خودرو
۵ خرداد ۱۴۰۰

اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی و نمایش آن‌ها درون خودرو

خودروساز مشهور آمریکایی، در تلاش برای توسعه سیستم جدیدی است که با شناسایی و اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی، امکان به نمایش گذاشتن آن‌ها در داخل خودرو فراهم می‌کند. این نوآوری جدید فورد را می‌توان آخرین نمونه از تلاش شرکت‌های فناور برای ورود به حوزه‌های تبلیغات و استفاده از پتانسیل‌های قابل توجه این صنعت دانست. در این فناوری، با استفاده از یک دوربین، تصویری از بیلبورد گرفته شده و پس از شناسایی و تحلیل تصاویر توسط پردازنده، تبلیغات مرتبط درون خودرو به نمایش گذاشته می‌شود.