۰۹ خرداد ۱۳۹۷ اصلاح ژنتیکی گیاه تنباکو برای تولید آنتی‌بادی‌های ویژه درمانی

شرکت پلنت‌فرم «PlantForm» پتنتی در دفتر ثبت اختراعات اروپا «EPO» به ثبت رسانیده است که می‌تواند کارایی درمان و کاربرد آنتی‌بادهی‌ها را از طریق ارتباط آن‌ها با آنتی‌بادی‌های دیگر بهبود بخشد. ایجاد ارتباط بین آنتی‌بادی‌ها، می‌تواند زمان فعال بودن آن‌ها در بدن را افزایش دهد. فناوری پایه مورد استفاده توسط شرکت پلنت‌فرم، برای اولین بار از دانشگاه «Guelph»، جایی که دکتر «کریستوفر هال» مدیر بخش علمی شرکت موفق به اختراع آن در گذشته شده بود، اخذ شده است. «دوگ کاسار» معاون پژوهشی شرکت پلنت‌فرم، در این زمینه اظهار داشت: «این پتنت، تصدیق دیگری بر نوآوری پلنت‌فرم است. ما همچنان به پیشرفت و توسعه فناوری سیستم اختصاصی خود برای توسعه آنتی‌بادی‌ها و داروهای پروتئینی که برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها کاربرد دارد، ادامه خواهیم داد.»

 

filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9 

 

بنا بر گزارش «Laboratory Focus»، پلنت‌فرم دارای مجموعه‌ای از پتنت‌ها برای محافظت از فناوری پلتفرم اصلی خود تحت عنوان «vivoXPRESS» و محصولات توسعه‌یافته بر اساس آن است که در شش گروه، توسعه‌یافته است. از مزایای اصلی پلتفرم یادشده که مبتنی بر گیاه تنباکو توسعه‌یافته است، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • توسعه سریع دارو و جدول زمانی تولید بهینه؛
  • ریسک کم در واکنش‌های ایمنی ناخواسته بدن؛
  • ریسک کم تطبیق‌پذیری مشخصات (برای توسعه محصول جدید)؛
  • قابلیت افزایش نامحدود مقیاس تولید (برای پاسخ سریع به افزایش ناگهانی تقاضا)؛
  • کاهش ۹۰ درصدی هزینه‌های تولید در مقایسه با سیستم‌های فناوری مبتنی بر سلول‌های پستانداران.

گفتنی است شرکت پلنت‌فرم، یک شرکت بیولوژیک دارویی است که بر توسعه و تولید آنتی‌بادی‌های ویژه و مواد پروتئینی با استفاده از پلتفرم اختصاصی «vivoXPRESS» متمرکز است. این فناوری، از گیاه توتون و اصلاحات ژنتیکی در آن، برای تولید مواد بیولوژیکی در محیط‌های کاملاً گلخانه‌ای استفاده می‌نماید.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day