۱۰ خرداد ۱۳۹۷ تصویب توافقنامه دادگاه واحد پتنت توسط انگلیس

اگرچه همزمان با برکسیت، مسئله تشکیل دادگاه پتنت واحد «UPC» با علامت سؤال همراه شده بود، با این وجود، موافقت بریتانیا با این دادگاه و تصویب آن توسط دولت این کشور، موجب شد تا ایده پیاده‌سازی یک دادگاه واحد بین‌المللی، یک گام دیگر به واقعیت نزدیک گردد. با آغاز به کار دادگاه واحد پتنت، تمامی اختلافات حقوقی مرتبط با پتنت در تمامی کشورهای عضو این معاهده، به‌صورت یکپارچه و توسط این دادگاه، دادرسی خواهد شد. این سیستم، توسط دفتر ثبت اختراع اروپا «EPO» که مسئولیت گرنت پتنت‌های واحد در آینده را بر عهده خواهد داشت، اداره می‌گردد.

 

 filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d7772b0674a318d5296.png&p2=news&p3=56&p4=1

 

دادگاه واحد اروپایی با تقویت خلاقیت و نوآوری، می‌تواند استراتژی‌های صنعتی مدرن و جاه‌طلبانه را به زندگی شهروندان وارد نماید. به اعتقاد کارشناسان، کسب‌وکارهای نوآورانه به‌طور قابل توجهی از سیستم جدید بهره‌مند خواهند شد، چراکه نیاز به پیگیری روند دادرسی‌های حقوقی در کشورهای مختلف را حذف نموده و تمامی مراحل پیگیری پرونده به‌صورت متمرکز و برای تمامی حوزه‌های جغرافیایی تحت پوشش توافق، فراهم می‌گردد. «سام گیماه»، وزیر مالکیت فکری انگلستان در این زمینه اظهار داشت: «تصویب این توافقنامه مهم، نشان می‌دهد که انگلستان چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی، متعهد به حمایت قوی حقوق مالکیت فکری است.»

گفتنی است، انگلیس پس از برکسیت به‌عنوان کشوری جدا از اتحادیه اروپا در زمینه حقوق مالکیت فکری و معاهدات مرتبط با آن، سعی نموده است کاملاً هماهنگ با دیگر اعضای این اتحادیه رفتار نماید. تصویب توافقنامه پیوستن به دادگاه واحد پتنت نیز در همین راستا ارزیابی می‌شود.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day