۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ گزارش برگزاری دوره ۴ روزه "استفاده از منابع پتنت در پژوهش‌های دانشگاهی" در دانشکده فیزیک دانشگاه خواجه نصیر

به همت دانشکده فیزیک دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی و همکاری کانون پتنت ایران، دوره ۴ روزه "استفاده از منابع پتنت در پژوهش‌های دانشگاهی" در دانشکده فیزیک این دانشگاه برگزار شد. این دوره در روزهای ۲۷ فروردین، ۳، ۱۰  و ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری، با حضور بیش از ۶۰ نفر از اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان و کارشناسان مربوطه برگزار گردید.

 

filereader.php?p1=main_d3d9446802a442597

 

این رویداد، با هدف آشنایی اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان، با حقوق مالکیت فکری، تعریف اختراع، شرایط و فرآیند ثبت آن، آشنایی با جستجوی پتنت، استفاده از اسناد پتنت به‌عنوان منبع مناسب در پژوهش‌های دانشگاهی و تشویق محققین و مخترعین و ارتقای سطح علمی شرکت‌کنندگان برگزار گردید.

از نکات قابل توجه این دوره، ارائه مباحث توسط سه مدرس در جلسات مجزا، به‌عنوان بخشی از درس سمینار دانشجویان رشته فیزیک پلاسمای دانشگاه خواجه نصیر بود که طی این چهار جلسه، خانم دکتر پاشایی، خانم قرقچیان و آقای خسروانی به بیان مباحث مرتبط با حوزه مالکیت فکری و ثبت اختراع و نحوه استفاده از این منابع در پژوهش‌های دانشگاهی پرداختند.

لازم به ذکر است که تمامی شرکت‌کنندگان در این رویداد، گواهینامه معتبر کانون پتنت ایران را دریافت خواهند کرد.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day