۱۳ خرداد ۱۳۹۷ تعبیه مناطقی خاص در لباس‌های ورزشی به‌منظور پاک کردن عرق دست و صورت

یکی از چالش‌هایی که بسیاری از ورزشکاران با آن مواجه‌اند، تعریق ناشی از فعالیت‌ها و تمرینات سنگین ورزشی و رفع آن است؛ برای مثال، خیس شدن صورت و چشمان ناشی از فعالیت سنگین بدنی که افراد به‌طور عادت سعی در رفع آن از طریق لباس خود دارند. نایک به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی تجهیزات و البسه ورزشی، راهی برای کاهش این چالش یافته است، تا کاربران بتوانند عرق بیش‌ازحد را از روی سروصورت و دیگر نقاط بدن پاک نمایند. پتنت انتشاریافته، نشان می‌دهد که این شرکت، قصد دارد تا مناطقی تحت عنوان «Wipe Zone» در لباس‌های ورزشی تولید خود بیفزاید که به فرد اجازه می‌دهد تا به‌سرعت و کاملاً اثربخش، عرق بدن را با آن پاک نموده و درعین‌حال، عملکرد لباس هیچ‌گونه افتی نداشته باشد. این پتنت، در نوامبر سال گذشته میلادی به ثبت رسیده بود.

 

 filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

 

بنا بر گزارش «Digital Trends»، مناطق مخصوص پاک کردن عرق، از نخ‌های خاصی بهره می‌برد که از مواد هیدروفوبیک ساخته شده است و رطوبت سریعاً تبخیر خواهد شد. در این خصوص، مناطقی از لباس که مردم معمولاً از آنجا برای پاک کردن بدن خود استفاده می‌نمایند، به عنوان مکان‌های مناسب برای استفاده از این نوع مواد در نظر گرفته شده است؛ مثلاً لبه پیراهن در قسمت گردن، اغلب برای پاک کردن عرق چشم استفاده می‌شود و یا قسمت جلویی شورت ورزشی، برای خشک کردن دست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گفتنی است، زمان دقیقی برای تجاری‌سازی این فناوری و استفاده آن در محصولات واقعی مشخص نیست. با این حال، انتشار این پتنت نشان می‌دهد که نایک به دنبال توسعه روش‌هایی برای افزایش راحتی و آسایش کاربران محصولات خود در این زمینه است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day