۲۳ خرداد ۱۳۹۷ استفاده از دستیار صوتی آیفون جهت ارائه پاسخ‌های هوشمند به رد تماس‌های انجام شده

اپل در حال بررسی راه‌هایی است که دستیار صوتی آیفون «Siri»، می‌تواند نقشی مفید در توضیح این‌که چرا کاربر مجبور به رد تماس تلفنی خود شده است، داشته باشد. پتنت جدید این شرکت، نشان می‌دهد که اپل در حال توسعه روشی است تا دستیار صوتی بر مبنای برخی فاکتورها، مانند موقعیت و تجزیه‌وتحلیل فرد تماس گیرنده، قادر به تولید پاسخ‌های سفارشی مناسبی باشد که می‌توان آن‌ها را در هنگام رد تماس، ارسال نمود.

 

 filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9

 

بنا بر گزارش وب‌سایت «The Verge»، تصاویر موجود در پتنت نشان می‌دهد که برای مثال، دستیار صوتی از «Apple Maps» برای دریافت موقعیت استفاده کرده و پاسخی هوشمند شامل خیابانی که در آن هستید و مدت‌زمان لازم برای رسیدن به مقصد آماده و ارسال می‌کند. این امر، در مواقعی که در حال برنامه‌ریزی برای یک جلسه کاری و یا قرار شام دوستانه هستید، می‌تواند مفید واقع شود. راهکار دیگر، شناسایی تماس‌گیرنده و ارائه پاسخی متناسب با وی است.

اپل در حال حاضر فهرستی از پاسخ‌های ساده و عمومی در اختیار کاربران محصولات خود می‌گذارد که در هنگام تماس تلفنی که به هر دلیلی نمی‌تواند و یا نمی‌خواهد آن را جواب دهد، می‌توان از بین آن‌ها پیامی را انتخاب و ارسال نمود. قابلیت جدیدی که اپل در «iOS 11» عرضه نموده است، مزاحم نشوید «Do Not Disturb»، است که در هنگام رانندگی اگر تماسی با گوشی تلفن برقرار شود، به‌طور خودکار پیامی مبنی بر عدم دسترسی راننده به دلیل پشت فرمان بودن را ارسال می‌نماید. ظاهراً اپل در حال تلاش برای دقیق‌تر کردن پیام‌های این‌چنینی و هوشمندسازی آن از طریق دستیار صوتی خود است. گفتنی است، گوگل نیز در حال تحقیق بر روی این موضوع و ارائه پاسخ‌های هوشمند در بسیاری از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های خود ازجمله اندروید می‌باشد.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day