۲۴ خرداد ۱۳۹۷ امیدواری محقق جنرال الکتریک برای دستیابی به «US» پتنت شماره ۱۰.۰۰۰.۰۰۰

یک محقق بیولوژیست با محاسباتی که در زمینه فرآیند ثبت اختراع در «USPTO» انجام داده است، شانس خود برای دستیابی به «US» پتنت شماره ده میلیون را «۱ به ۳۲۰۰» پیش‌بینی نموده است. «جان نلسون» که در مرکز تحقیقات جهانی جنرال الکتریک مشغول به کار است، محاسبه کرده است که با روند فعلی ثبت و انتشار پتنت در آمریکا، این نقطه عطف تاریخی در ۱۹ ژوئن سال جاری میلادی رخ می‌دهد و با توجه به این‌که پتنت‌های انتشاریافته در موارد نادر، به‌صورت ۱۰۰ تایی و در اغلب موارد در بسته‌های حدوداً ۶۰۰۰ تایی صادر می‌شوند، دو درخواست ثبت وی موجب می‌شود تا شانسی این‌چنینی برای خود قائل باشد. نلسون تاکنون موفق به ثبت ۴۸ پتنت شده است.

 

filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d 

 

بنا بر گزارش «The Daily Gazette»، اظهارات گاه‌به‌گاه دوستان و همکاران در مورد پتنت شماره ده میلیون موجب شد تا نلسون کمی در مورد آن کنجکاو شده و جستجوهای خود را آغاز نماید. او دریافت که پتنت‌ها همواره در روز سه‌شنبه صادر شده و بیشترین تعداد پتنت انتشاریافته در یک روز، برابر با ۶۲۰۰ یا ۶۴۰۰ بوده است. با احتساب دو درخواست ثبت ارسالی از سوی نلسون، شانس وی در بدترین حالت برابر با ۲ در ۶۴۰۰ خواهد بود. بررسی‌های نلسون در زمینه مدت زمانی که طول می‌کشد تا پس از پرداخت هزینه‌های ثبت، «USPTO» اقدام به انتشار پتنت نماید، باعث شد تا وی در روز ۱۵ می، هزینه‌های مرتبط با دو درخواست خود را پرداخت نماید تا انتشار آن مصادف با ۱۹ ژوئن به‌عنوان تاریخ محتمل انتشار پتنت شماره ده میلیون گردد.

گفتنی است، اولین «US» پتنت، در سال ۱۷۹۰ میلادی صادر شده و تنها در ۴۶ سال بعد از این تاریخ، ۹۹۵۷ پتنت انتشار یافت و پس‌ازآن سیستم شماره‌گذاری به صفر بازگردانده شد. در سال ۱۹۱۱ و پس از ۷۵ سال، تعداد پتنت‌ها به یک‌میلیون رسید. جالب این‌که تعداد «US» پتنت‌ها در آوریل سال ۲۰۱۵ به نه میلیون و احتمالاً در ژوئن ۲۰۱۸ از مرز ده میلیون عبور خواهد کرد که بیانگر یک بازه سه‌ساله برای انتشار بیش از یک‌میلیون پتنت است.

برخی از نقاط عطف تاریخی موجود در خصوص تعداد پتنت‌های انتشار یافته در USPTO عبارتند از:

 

filereader.php?p1=main_2838023a778dfaecd

 

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.