۳۰ خرداد ۱۳۹۷ صدور مجوز بهره‌برداری از پتنت برای طیف وسیعی از تولیدکنندگان تلویزیون‌های دیجیتال

شرکت «Personalized Media Communication-PMC» که مالکیت و مدیریت مجموعه گسترده‌ای از اختراعات را بر عهده دارد، اقدام به انعقاد یک موافقت‌نامه مجوز بهره‌برداری از پتنت با یک شرکت سازنده تلویزیون‌های دیجیتال نموده است. بر اساس این توافق، «Tsinghua Tongfang» به جمع دیگر دریافت‌کنندگان مجوز بهره‌برداری از پتنت‌های «PMC»، نظیر سونی، پاناسونیک، حایر و «Visio» در حوزه طراحی و تولید تلویزیون می‌پیوندد. از دیگر مشتریان عمده «PMC»، می‌توان به سیسکو، «DirecTV» و سامسونگ نیز اشاره نمود.

 

filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9 

 

بنا بر گزارش «Business Wire»، سبد پتنت «PMC» متشکل از بیش از ۱۰۰ پتنت انتشاریافته و یا پرونده‌های ثبت اختراع در حال ارزیابی است که اغلب آنان از سال ۲۰۱۰ میلادی به این‌سو صادر شده‌اند. اختراعات این شرکت، به تولیدکنندگان محتوای رسانه‌ای اجازه می‌دهد تا علاوه بر توزیع ایمن محتوا و تولیدات خود، از تکنیک‌های مختلف، اعم از شخصی‌سازی، رسانه‌های ترکیبی و فعالیت‌های تعاملی استفاده نمایند. این پتنت‌ها، قابل کاربرد در تمامی پلتفرم‌های تحویل رسانه‌ای، اعم از ویدئو، صدا و اینترنت است و می‌تواند در دستگاه‌هایی نظیر تلفن‌های همراه، «Set Top Box» و سیستم‌های اطلاع‌رسانی و سرگرمی در خودرو بکار گرفته شود. از دریافت‌کنندگان عمده مجوزهای «PMC» برای این نوع از سیستم‌ها، می‌توان به سیسکو، موتورولا، «Zynga» و سونی اشاره نمود.

گفتنی است، شرکت «PMC» مالکیت و مدیریت مجموعه دارایی‌های فکری جآن‌هاروی، مدیرعامل و مؤسس این شرکت را که در طی ۳۰ سال گذشته ایجاد شده است، بر عهده دارد. این پتنت‌ها، شامل استفاده از سیگنال‌های کنترلی و اطلاعاتی در محتوای رسانه‌های الکترونیکی است که به خروجی قابل‌نمایش می‌انجامد. برخی از پتنت‌های متعلق به این شرکت با تاریخ اولویت ۱۹۸۱ یا ۱۹۸۷ میلادی هستند که با توجه به تأخیر دفتر پتنت بابت ارزیابی مجدد آن‌ها، تمامی ۸۰ پتنت فعال این شرکت، تا سال ۲۰۲۷ میلادی منقضی نخواهند شد.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day