۰۲ تیر ۱۳۹۷ احتمال اضافه شدن قابلیت اندازه‌گیری فشار خون در ساعت‌های هوشمند اپل

شرکت اپل، اقدام به ثبت پتنتی نموده است که نوعی دستگاه پوشیدنی برای اندازه‌گیری فشارخون را معرفی می‌نماید. پتنت یاد شده که در سال ۲۰۱۶ میلادی به ثبت رسیده است، در هفتم ژوئن سال جاری میلادی، با شماره 2018/0153418A1 توسط USPTO منتشر شده است.

 

filereader.php?p1=main_cfcd208495d565ef6 

 

دستگاه معرفی شده در این پتنت که از طریق بلوتوث کار کرده و به یک صفحه‌نمایش لمسی متصل می‌گردد، دو سال پیش از سوی تعدادی از کارکنان اپل ساخته شد و با وجود کارکرد کاملاً متفاوت آن در حوزه بهداشت و درمان، به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک، به‌عنوان یکی از قابلیت‌های ساعت هوشمند اپل «Apple Watch» استفاده خواهد شد.

بنا بر گزارش «The Verge»، طرح اپل شامل یک مانیتور فشارخون است که با استفاده از چند حسگر خاص، می‌تواند در مواقعی که فشارخون از حد مشخصی بالاتر رفته و یا با افت فشار مواجه می‌شود، هشدارهای لازم را به کاربر ارسال نماید. کارشناسان معتقدند که دامنه این نوآوری، می‌تواند بسیار گسترده‌تر باشد؛ اولین دلیل، به طراحی پیچیده دستگاه، شامل حسگرهای قابل ارتقاء و نوع جانمایی اجزاء باز می‌گردد که می‌تواند در فازهای توسعه، کاملاً تغییر یابد. از سوی دیگر، با توجه به روند افزایشی چالش فشارخون در بین مردم، تمرکز اپل بر روی این فناوری، نشان‌دهنده برنامه‌ریزی وسیع این شرکت برای ورود به حوزه بهداشت و مراقبت‌های فردی است. البته هنوز مشخص نیست که اپل تصمیم به توسعه یک پلتفرم خاص داشته و یا قصد ادغام دستگاه یاد شده در ساعت هوشمند خود دارد.

گفتنی است، محصول جدید اپل می‌تواند نگرانی‌های کاربران در زمینه وضعیت قلب خود و نیاز به یک شخص سوم برای اندازه‌گیری فشارخون را به‌طور کامل از بین ببرد، با این حال، این محصول برای تکمیل تجاری‌سازی خود، نیازمند عبور از فیلترهای نظارتی «FDA» است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day