۰۶ تیر ۱۳۹۷ ایده ساده و جالب فورد برای تبدیل فرمان خودرو به نگهدارنده لپ‌تاپ

تلاش برای باز کردن یک لپ‌تاپ در ماشین، به همان اندازه دشوار است که بخواهیم این کار را در فضای محدود صندلی‌های یک هواپیمای کلاس اقتصادی انجام دهیم. فورد در تلاش است تا این چالش را با ایده‌ای جدید رفع نماید. پتنت جدید این شرکت که در تاریخ ششم دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی به ثبت رسیده و در هفتم ژوئن سال جاری میلادی با شماره US20180154921، از سوی «USPTO» انتشار یافته است، نوعی طراحی خاص برای فرمان خودرو معرفی می‌نماید که با تعبیه یک لولا در آن، می‌تواند به یک سطح مناسب برای نگه‌داشتن لپ‌تاپ بدل شود.

 

filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9 

 

بنا بر گزارش «cnet»، طرح فورد بسیار ساده و به دور از هرگونه پیچیدگی فنی ارائه شده است. تصور نمایید که فرمان خودرو دارای این قابلیت باشد که بتوان آن را به دو نیم‌دایره افقی تقسیم نموده و سپس با استفاده از یک لولا، نیمه بالایی را بر روی بدنه فرمان خم نمود. در این حالت، سطحی صاف برای گذاشتن لپ‌تاپ دقیقاً جلوی راننده ایجاد می‌شود.

بدیهی است که این کاربرد فرمان، صرفاً در مواقع خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال، انجام دادن برخی اصلاحات جزئی یا مرور فایل ارائه در مواقعی که کمی زودتر از موقع به محل مدنظر رسیده‌ایم. با توجه به ویژگی خاص این کاربرد که با خطرات ایمنی بسیار بالا همراه است، به نظر می‌رسد این پتنت نیز در زمره اختراعاتی است که با هدف جلوگیری از فعالیت‌های توسعه‌ای رقبا ارائه شده و احتمال تجاری‌سازی و تولید آن کم خواهد بود.

BELAL HASSANZADEH
BELAL HASSANZADEH۱۳۹۷/۰۴/۱۰

با سلام واقعا از مطالب مفیدی که منتشر می کنید سپاسگزاریم. سپاس

ADMIN
پاسخ مسئول سایت

با سلام

سپاس فراوان از شما بابت همراهی.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day