۰۷ تیر ۱۳۹۷ تمهیدات «USPTO» برای کمک به مخترعین کم درآمد در ثبت و انتشار پتنت

یکی از راه‌هایی که می‌تواند از بهره‌برداری‌های غیرمجاز از ایده‌ها و ابداعات مخترعین ممانعت نماید، سیستم پتنت است. مخترعین و نوآوران، با ثبت اختراع می‌توانند از دارایی‌های فکری خود محافظت نمایند که البته استخدام وکیل و فرآیند ثبت و گرنت پتنت، مستلزم پرداخت هزینه به نسبت بالا است. دفتر ثبت پتنت و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، برای رفع این چالش، اقدام به راه‌اندازی برنامه‌ای تحت عنوان «Pro Se Assistance Program» نموده که هدف آن، تأمین رایگان وکلای ثبت اختراع واجد شرایط، برای مخترعین کم‌درآمد است. علاوه بر این، درخواست‌های ثبت پتنت این دسته از مخترعین، در یک واحد ارزیابی ویژه که به همین منظور تأسیس شده است، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. پذیرش درخواست ثبت پتنت برای برنامه یاد شده، به معنای تضمین تأیید و گرنت پتنت نیست و فرآیند ارزیابی، مشابه با سایر درخواست‌های ثبت اختراع انجام می‌گیرد.

 

filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d 

 

بنا بر گزارش «The Taos News»، کمک‌های حقوقی ارائه‌شده از سوی این برنامه، با چالش‌هایی نیز همراه است؛ برای مثال، انباشته شدن درخواست‌های ارسالی، موجب شده است تا تأخیر طولانی‌مدت در روند ارزیابی درخواست‌ها وجود داشته باشد. (به‌طور متوسط ۱۴ ماه از زمان ثبت درخواست از سوی وکلا)

گفتنی است، گزینه‌های دیگری نیز پیش روی مخترعین کم‌درآمد وجود دارد؛ برای مثال، برنامه «The USPTO Law School Clinic Certification Program» که به دانشجویان حقوق اجازه می‌دهد تا در فرآیند ثبت پتنت به متقاضیان کمک نمایند. باید توجه داشت که تنها ۲ درصد از تمامی درخواست‌های ثبت اختراع ارسالی به «USPTO»، بدون کمک گرفتن از وکلای حقوقی انجام می‌گیرد و همین خود نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.