۰۹ تیر ۱۳۹۷ دستیابی سیستم پتنت آمریکا به رکورد ۱۰ میلیون پتنت

پس از اظهار نظرها و برخی محاسبات مختلف توسط محققین در خصوص دستیابی به پتنت شماره ده میلیون در سیستم پتنت USPTO، بالاخره انتظارها به سر رسید و دفتر ثبت پتنت و علائم تجاری آمریکا، مجوز پتنت شماره ۱۰ میلیون را در سیستم شماره‌گذاری فعلی خود صادر نمود.

 

 filereader.php?p1=main_cfcd208495d565ef66e7dff9f98764da150.png&p2=news&p3=56&p4=1

 

این پتنت که نویسنده اصلی آن «جوزف مارون» است، برای یک روش جدید شناسایی درون پیکسلی با استفاده از لادار «LADAR» به شرکت ریتون «Raytheon» اعطا شده است. گفتنی است، سیستم شماره‌گذاری حال حاضر «USPTO» از سال ۱۸۳۶ میلادی آغاز بکار نموده است و حالا پس از گذشت ۱۸۲ سال، ده میلیون پتنت در این سیستم به ثبت رسیده است. البته روند ثبت اختراعات در سیستم پتنت آمریکا، طی سال‌های اخیر با افزایش چشمگیری همراه بوده است و نیمی از ده میلیون پتنت ثبت شده، تنها در ۳۰ سال گذشته ثبت و انتشار یافته‌اند.

بنا بر گزارش «The Verge»، اولین ثبت اختراع در آمریکا در سال ۱۷۹۰ میلادی و توسط جرج واشنگتن به امضاء رسید. با این حال، سیستم شماره‌گذاری پتنت‌ها در سال ۱۸۳۶ میلادی بازطراحی شد و از سیستم جدید که توسط «جان راگلز» تدوین شده بود، استفاده گردید. جالب اینجا است که اولین پتنت در سیستم جدید که با شماره پتنت «۱» گرنت شده بود، به جان راگلز تعلق گرفت.

لازم به ذکر است، فناوری «لادار» به‌عنوان روش تشخیص لیزری شبیه به «رادار» است، با این تفاوت که به جای امواج رادیویی، از لیزر استفاده می‌نماید. ریتون به عنوان مالک و صاحب امتیاز پتنت، در سال ۱۹۲۲ میلادی در ماساچوست تأسیس شده و در زمینه طراحی و تولید لوازم خانگی فعالیت می‌نماید. یکی از مشهورترین تولیدات این شرکت، مایکروویو است که توسط «پرسی اسپنسر» از مهندسین شرکت ریتون کشف و تولید شد. ریتون در حال حاضر به عنوان یک رهبر فناوری در مقیاس جهانی به شمار می‌رود.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.