۱۱ تیر ۱۳۹۷ استفاده از حرارت برای رفع چین‌های ایجاد شده در صفحات نمایش انعطاف‌پذیر

امروزه گوشی‌های تاشو و انعطاف‌پذیر، به‌عنوان یکی از روندهای غالب در تکامل طراحی و تولید گوشی‌های تلفن همراه هوشمند به حساب می‌آیند و حتی به نظر می‌رسد که «Galaxy X» با این فناوری، تا اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی به بازار عرضه خواهد شد. با این حال، یکی از چالش‌های اصلی پیش روی این محصولات، نیاز به چرخاندن مکرر صفحه است که محدودیت‌هایی را در طراحی موجب شده است. موتورولا پتنتی به ثبت رسانیده است که ممکن است راهکاری جدید برای رفع این چالش ارائه دهد. این پتنت  که در اواسط دسامبر ۲۰۱۶ به ثبت رسیده است، به تازگی از سوی «USPTO» انتشار یافته است.

 

 filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

 

بنا بر گزارش «Tech Radar»، موتورولا در این پتنت که با عنوان «روشی برای ترمیم و بازیابی دائم صفحات نمایش انعطاف‌پذیر» انتشار یافته است، از یک جزء حرارتی و تعدادی سنسور در بخش تاشوی دستگاه استفاده نموده است. این سنسورها، در هنگامی که دستگاه کاملاً مسطح بوده و صفحه نمایش آن خاموش است، عنصر حرارتی را فعال نموده تا لولا را گرم کند و چین و چروک‌های ایجاد شده را که موتورولا از آن‌ها با عبارت «تغییر شکل نیمه دائمی» نام می‌برد، از میان بردارد.

گفتنی است، ثبت این پتنت، به معنای تضمینی برای تولید محصول مبتنی بر فناوری معرفی شده نخواهد بود و تنها بیانگر نوعی راهکار بالقوه برای رفع مشکل در گوشی‌های تاشوی انعطاف‌پذیر است. لازم به ذکر است، احتمالاً سامسونگ و «LG»، از اولین عرضه‌کنندگان گوشی‌های تاشوی انعطاف‌پذیر به بازار خواهند بود و روند فعالیت‌های تحقیق و توسعه و ثبت پتنت، نشان می‌دهد که دیگر تولیدکنندگان اصلی گوشی‌های هوشمند نیز به زودی به آن‌ها خواهند پیوست.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day