۱۶ تیر ۱۳۹۷ درخواست اپل برای رد اعتبار چهار پتنت متعلق به کوآلکام

جدال حقوقی اپل و کوآلکام که در طی دو سال اخیر گسترده شده و با شکایت‌های متعدد دو شرکت در کشورهای مختلف دنبال می‌شود، با تقاضای جدید اپل برای رد اعتبار چهار پتنت متعلق به کوآلکام، وارد مرحله جدیدی شده است. این درخواست که در تاریخ ۲۱ ژوئن سال جاری میلادی، از سوی اپل به ثبت رسیده است، چهار پتنت با موضوعات «راه‌های دستیابی خودکار به حداکثر وضوح در دوربین‌های دیجیتال»، «دستگاهی که به‌طور هم‌زمان دارای کارکردهای یک تلفن و نیز دستیار شخصی دیجیتال است»، «صفحه نمایش با حساسیت لمسی بالا» و «مدارهای حافظه» را، فاقد ایده‌های جدید و نوآورانه می‌داند.

 

filereader.php?p1=main_cfcd208495d565ef6 

 

بنا بر گزارش «The Star Online»، اختلافات دو غول فناوری جهان بر سر میزان حق امتیاز صدور مجوز بهره‌برداری از پتنت‌ها و فناوری‌های مخابراتی و ارتباطی متعلق به کوآلکام است که تأمین‌کنندگان اپل از آن‌ها استفاده می‌نمایند. این اختلافات که با ثبت شکایت کوآلکام در دادگاه فدرال کالیفرنیا در سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز شد، در ادامه پای کمیته تجارت بین‌الملل آمریکا را نیز به میان آورد و حتی در اواخر سال پیش، در دادگاه‌های چین و آلمان نیز ادامه یافت. گفتنی است، در پی ادامه‌دار شدن این منازعات حقوقی، میلیاردها دلار گردش مالی بین تأمین‌کنندگان اپل و نیز دو شرکت اپل و کوآلکام، در معرض خطر قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، اپل اغلب رویکردی تهاجمی در قبال شکایت‌های نقض پتنت که علیه این شرکت اقامه می‌شود، دارد و همواره در واکنش به این شکایات، به دنبال لغو اعتبار پتنت‌های یادشده است. بنا بر آمار و داده‌های دفاتر ثبت اختراع، این شرکت درخواست لغو اعتبار بیش از ۳۹۸ پتنت را در دادگاه‌های حقوقی به ثبت رسانیده است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day