۲۱ تیر ۱۳۹۷ تلاش مجدد اپل برای توسعه سیستم تشخیص دستخط کاربران

اپل پتنت جدیدی به ثبت رسانیده که در آن، یک سیستم جدید تشخیص دستخط معرفی شده است. این سیستم، می‌تواند در چند زبان و طیف وسیعی از برنامه‌های مختلف استفاده شود و حتی ممکن است در آیفون‌های تولیدی اپل نیز بکار گرفته شود. در حال حاضر، برنامه‌های تشخیص دستخط برای «iPad» وجود دارد، اما آنچه در مورد پتنت یادشده قابل‌توجه است، قابلیت ساخت و توسعه مستقیم آن برای سیستم‌عامل اپل تحت عنوان «iOS» است. به عبارت دیگر، کاربر می‌تواند از سیستم ابداعی به‌عنوان بخشی از صفحه  کلید «iOS»، در هر یک از برنامه‌های دلخواه استفاده نماید.

 

 filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d

 

بنا بر گزارش «Digital Trends»، در پتنت مذکور به این نکته اشاره شده است که الگوریتم‌های دستخط تا حدی توسعه یافته‌اند و عملکرد مناسب‌تری در مقایسه با گذشته دارند. با این حال، هنوز هم نیاز به کارهای بیشتری است. به طور خاص، سبک‌های دستخط افراد مختلف، با یکدیگر تفاوت‌های فراوانی دارد که همین عامل، کار را برای الگوریتم‌ها جهت تشخیص صحیح، مشکل می‌سازد. نکته دیگری که در توضیحات پتنت آمده است، چندزبانه بودن بسیاری از کشورها است و کاربران مجبور به تغییر مکرر بین زبان‌های مختلف هستند.

گفتنی است، پتنت جدید ادامه‌دهنده پتنت‌های قبلی اپل است که در سال ۲۰۱۳ میلادی به ثبت رسیده بودند. آخرین محصول تولیدی اپل با سیستم تشخیص دستخط نیز، «Apple Newton» بود که در سال ۱۹۹۳ میلادی عرضه شد. استیو جابز، در سال ۲۰۱۰ اعلام نمود که به نظر وی نیازی به قلم برای دستگاه‌های تلفن همراه نیست. به نظر می‌رسد، پتنت جدید نشانه‌ای از تصمیم اپل برای بازگشت به سیاست قدیم شرکت در زمینه توسعه سیستم‌های تشخیص دستخط است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day