۲۳ تیر ۱۳۹۷ بکارگیری فناوری بلاک‌چین از سوی غول تجارت الکترونیک چین با هدف تسریع در مبادلات مالی

علی‌بابا «Alibaba»، غول تجارت الکترونیک چین، اقدام به ثبت پتنت جدیدی نموده است که می‌تواند تراکنش‌های بین‌المللی را با استفاده از فناوری بلاک‌چین سرعت بخشد. این پتنت که با عنوان «یک سیستم و روش برای تنظیم تعادل حساب به کمک بلاک‌چین» در ژانویه سال جاری میلادی در دفتر مالکیت فکری چین به ثبت رسیده بود، به‌تازگی انتشار یافته است.

 

 filereader.php?p1=main_cfcd208495d565ef6

 

در این پتنت، توضیح داده شده که چگونه می‌توان از این سیستم، برای تسهیل در مبادلات بین مرزی که به‌طور خاص، شامل یک طرف سوم برای انجام پرداخت‌های مربوطه است، استفاده نمود. به این منظور، خدمات پرداخت توسط شخص ثالث و شرکای بانکی آن‌ها در مناطق مختلف جغرافیایی، به‌عنوان گره‌های مختلف در فناوری بلاک‌چین در نظر گرفته‌شده و ارتباطات میان گره‌ها با توجه به پرداخت‌های انجام گرفته، نشان‌دهنده وضعیت حساب است.

با آغاز درخواست یک معامله، گره‌ها تعادل حساب کاربر را بررسی و تأیید نموده و با توجه به روال تعریف‌شده، مجموعه‌ای از قراردادهای هوشمند متصل به بلاک‌چین، به اجرا در می‌آید. به‌روزرسانی، ارسال و دریافت مبادلات، به روش غیرمتمرکز و از سوی گره‌های مختلف انجام می‌شود که نیاز به واسطه در این مسیر را از بین برده و تأخیرهای زمانی ناشی از تأیید مراحل مختلف فرآیند، به کلی حذف می‌شود.

گفتنی است، اگرچه علی‌بابا توضیح دقیقی پیرامون برنامه مورد نظر برای چگونگی استفاده از سیستم یادشده و مقاصد تجاری آن نداده است، با این حال، انتشار پتنت تنها چند روز پس از اعلام شرکت «Ant Financial» مبنی بر راه‌اندازی یک سرویس انتقال وجه مبتنی بر بلاک‌چین، نشان‌دهنده برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای استفاده گسترده از این فناوری برای تراکنش‌های مالی، است. شرکت «Ant Financial» قصد مدعی شده که از سیستم راه‌اندازی شده، برای انتقال وجوه مالی کاربران «Alipay» در هنگ‌کنگ به ساکنین فیلیپین، استفاده می‌نماید.  

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.