۲۴ تیر ۱۳۹۷

ارائه فناوری ضبط مخفیانه صدای کاربر برای استفاده در تبلیغات توسط فیسبوک

با استقبال چشمگیر کاربران از شبکه‌های اجتماعی و به‌ویژه فیسبوک، کارکردهای تبلیغاتی حاصل از مجموعه بسیار گسترده کاربران فعال در این شبکه‌ها، مورد توجه شرکت‌های مختلف قرار گرفته است. فیسبوک به‌عنوان شرکت پیشرو در این زمینه، همواره سعی در توسعه روش‌ها و فرآیندهای خلاقانه برای استفاده بهینه از مجموعه داده‌های عظیم در دسترس خود داشته است. با وجود تأکید فیسبوک بر عدم شنود مخفیانه مکالمات کاربران، به نظر می‌رسد که این شرکت، علاقه‌مند به ورود به این حوزه است. پتنت جدید فیسبوک که به‌تازگی انتشار یافته است، فرایندی پیچیده از نحوه فعال‌سازی دستگاه‌های مورد استفاده کاربر را تشریح نموده که می‌توان از طریق آن‌ها اقدام به ضبط صدا و دریافت اطلاعات به‌صورت مخفیانه نمود. لازم به ذکر است که این پتنت، در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی به ثبت رسیده است.

 

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820 

 

بنا بر گزارش «Mashable»، راهکار جالب فیسبوک برای جمع‌آوری اطلاعات و دریافت آن‌ها مبتنی بر ارسال سیگنال‌هایی برای روشن نمودن میکروفون گوشی موبایل مخاطب است. این سیگنال‌ها که از طریق تعبیه در مجموعه داده‌های رسانه‌ای مخابره شده، مانند تبلیغات تلویزیونی، ارسال می‌شوند، به‌طور طبیعی از سوی انسان قابل تشخیص نبوده و قادر به فرمان دادن به دستگاه‌های هوشمندی مانند تلفن‌های همراه هستند. نکته جالب توجه آن‌که روشن نمودن میکروفون گوشی و ضبط صدا از راه دور، تنها بخشی از فرآیند معرفی‌شده از سوی فیسبوک است. در ادامه، فیسبوک سعی در دریافت بازخورد کاربران نسبت به یک محتوای تبلیغاتی خاص از طریق صدای ضبط شده دارد. برای مثال، تصور نمایید که فیسبوک بدون آن‌که شما در جریان باشید، میکروفون گوشی تلفن همراهتان را روشن نموده و تمامی بازخوردهای شما نسبت به یک محتوای تبلیغاتی را بر مبنای صداهای محیطی، دریافت و تجزیه‌وتحلیل می‌نماید.

گفتنی است، فناوری یادشده می‌تواند یک گزینه رؤیایی و جذاب برای تمامی تبلیغ‌کنندگان محسوب شود. به‌ویژه وقتی‌که احتمال تعمیم فناوری به قابلیت دسترسی به فیلم‌برداری و حتی تماس تلفنی نیز وجود داشته باشد. فیسبوک در واکنش به اخبار انتشار یافته، با تأکید بر عدم تصمیم این شرکت به استفاده تجاری از این پتنت، آن را صرفاً یک ثبت اختراع مرتبط با فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای خود در راستای استراتژی رقابتی در مقابله با فعالیت‌های تحقیقاتی رقبا دانسته است.

پربازدید‌ترین‌ها

تجاری‌سازی اختراع یک کودک ۹ ساله
۱۶ تیر ۱۴۰۰

تجاری‌سازی اختراع یک کودک ۹ ساله

ایده یک کودک ۹ ساله که حاضر نبود حتی برای دقایقی از عروسکش جدا شود، منجر به شکل‌گیری یک کسب‌وکار خانوادگی شد. «آدل فولتون»، با مطرح نمودن ایده قرار گرفتن یک جیب شفاف بر روی کوله‌پشتی به منظور قرار گرفتن عروسک در آن، نه تنها مشکل کودکانه خود را حل نمود، بلکه با اخذ گواهی ثبت اختراع و ثبت ایده در یک پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی، تولید و فروش محصول را هم آغاز نموده است.

شارژ تلفن‌های هوشمند از طریق صداهای محیطی
۲۱ تیر ۱۴۰۰

شارژ تلفن‌های هوشمند از طریق صداهای محیطی

شیائومی در تلاش برای توسعه قابلیت نوآورانه‌ای برای شارژ گوشی‌های هوشمند است. این فناوری که به تازگی در دفتر مالکیت فکری چین به ثبت رسیده، از صدا برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌کند. به این منظور، دستگاهی برای جمع‌آوری صدا و ارتعاشات محیط تعبیه شده که آن‌ها را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. در ادامه، این لرزش مکانیکی به یک جریان الکتریکی تبدیل شده و شارژ شگفت‌انگیز تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌های الکترونیکی را ممکن می‌سازد.

اختراع یک نوجوان خلاق برای مقابله با آتش‌سوزی منازل
۴ مرداد ۱۴۰۰

اختراع یک نوجوان خلاق برای مقابله با آتش‌سوزی منازل

یک دانش‌آموز دبیرستانی، موفق به اختراع یک سیستم خودکار مهار آتش شده است. این اختراع جالب که در واکنش به آتش‌سوزی‌های گسترده در محل زندگی «آرول ماتور» توسعه یافته، متشکل از یک مکانیسم بازدارنده است که با فعال‌سازی خودکار در زمان تشخیص آتش‌، امکان مهار آن را فراهم می‌کند. این مخترع نوجوان که اختراع خود را ثبت نموده، موفق به جذب سرمایه ده هزار دلاری در «Kickstarter» شده است.

استراتژی تهاجمی «LG» برای درآمدزایی از اختراعات حوزه ارتباطات بی‌سیم
۱۵ تیر ۱۴۰۰

استراتژی تهاجمی «LG» برای درآمدزایی از اختراعات حوزه ارتباطات بی‌سیم

شرکت کره‌ای «LG»، در حال آماده‌سازی و ثبت پرونده‌های حقوقی نقض پتنت علیه شرکت‌هایی است که بدون اخذ مجوزهای لازم، از پتنت‌های ضروری استاندارد این شرکت در حوزه ارتباطات بی‌سیم استفاده می‌کنند. تصمیم به این اقدام تهاجمی، در پی ضرر این شرکت در سال ۲۰۲۰ میلادی و برنامه‌ریزی برای خروج از کسب‌وکار تلفن‌های همراه هوشمند اتخاذ شده است.

تویوتا در صدر نوآورترین خودروسازان جهان
۲۹ تیر ۱۴۰۰

تویوتا در صدر نوآورترین خودروسازان جهان

بنا بر برآوردهای صورت گرفته، از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون، ده خودروساز نوآور جهان، بیش از ۱.۲۵ میلیون پتنت به ثبت رسانده‌اند. در این بین، تویوتا با بیش از ۳۸۴ هزار درخواست ثبت اختراع، در صدر خودروسازان نوآور جهان قرار داشته و هیوندای و فورد، به ترتیب با بیش از ۱۸۴ هزار و ۱۶۷ هزار درخواست، در رده‌های بعدی جای دارند. جالب اینجا است که در خصوص خودروهای الکتریکی نیز، همین سه خودروساز نوآورترین شرکت‌ها بوده و در خودروهای خودران، فورو، تویوتا و هوندا، به ترتیب جایگاه اول تا سومی را در اختیار دارند.

تخم‌مرغ گیاهی کانادایی، آماده حضور در بازارهای جهانی
۳ مرداد ۱۴۰۰

تخم‌مرغ گیاهی کانادایی، آماده حضور در بازارهای جهانی

یک استارت‌آپ کانادایی، برای نخستین بار موفق به تولید تخم‌مرغ‌های گیاهی در این کشور شده است. «نباتی فودز» که بازار اولیه خود را کشورهای کانادا، آمریکا و استرالیا می‌داند، در گام اول در صدد حفاظت از محصول ارزشمند خود در این کشورها بوده و در ادامه، نیم‌نگاهی هم به حفاظت از این نوآوری در بازار اروپا و چین دارد. مهم‌ترین مزیت این تخم‌مرغ‌های گیاهی، عدم وجود کلسترول، سویا و گلوتن بوده که نگرانی افراد محتاط در زمینه رژیم‌های غذایی، سلامت قلب و سطح کلسترول خون را هم بر طرف می‌کند.