۰۱ مرداد ۱۳۹۷ توافق تبادل پتنت دو شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری؛ مانعی در مسیر هکرها

شرکت‌های فینجان «Finjan» و ترند مایکرو «Trend Micro»، یک موافقت‌نامه صدور مجوز پتنت به امضاء رسانیده‌اند. بر اساس این توافق، هر دو شرکت از مزایایی بهره خواهند برد. از طرفی، ترند مایکرو حق دسترسی به سبد پتنت‌ها فینجان در حوزه فناوری‌های امنیت سایبری را خواهد داشت و از طرف دیگر، توافق به فینجان کمک نموده تا از طریق انتقال برخی پتنت‌های ترند مایکرو در حوزه امنیت، اقدام به تقویت قدرت رهبری و مالکیت فکری خود در فناوری‌های امنیت سایبری نماید. همچنین بر اساس این توافق، هر دو طرف برای تعداد سال محدود، دسترسی‌های بیشتری به سبدهای پتنت یکدیگر خواهند داشت.

 

filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636 

 

لازم به ذکر است که شرکت فینجان، با بیش از ۲۰ سال سابقه، به عنوان پیشرو جهانی در امنیت سایبری شناخته می‌شود. اختراعات این شرکت، شامل یک سبد پتنت قوی در حوزه فناوری‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بوده که به صورت فعال و بدون اتلاف زمان، می‌تواند در شناسایی تهدیدهای شناخته‌نشده و نوظهور اقدام نماید. همچنین شرکت ترند مایکرو، یک رهبر جهانی در حوزه راه‌حل‌های حوزه امنیت سایبری بوده که کمک به افزایش امنیت در تبادل اطلاعات دیجیتال می‌نماید.

«جولی اسپینولا» مدیر ارشد مالکیت فکری فینجان، با تأکید بر نقش فناوری‌های توسعه‌یافته در این شرکت برای رفع محدودیت‌های شرکت‌های فناور افزود: «ما افتخار می‌کنیم که تخصص لازم برای پشتیبانی از نیازهای پیچیده شرکت‌هایی مانند ترند مایکرو را در فینجان داریم. احترام متقابل به فناوری‌ها و پتنت‌های یکدیگر، موجب شده است تا دو شرکت بتوانند توافقی مؤثر و کارآمد داشته باشند.»

«جان گارلند»، معاون اجرایی و مدیر ارشد حقوقی شرکت ترند مایکرو نیز اظهار داشت: «با تجربه ۳۰ ساله فینجان در حوزه امنیت سایبری، این توافق می‌تواند مانعی بزرگ برای هکرها محسوب شود. مالکیت فکری یک ابزار کلیدی برای دو شرکت در آغاز این مبارزه سخت با هکرها خواهد بود.»

گفتنی است، این توافق بین هلدینگ فینجان و شرکت ترند مایکرو منعقد شده و شرکت‌های «Finjan Blue» و «Finjan Mobile» می‌توانند از مزایای این توافق برای توسعه هر چه بیشتر فناوری‌ها و تحکیم موقعیت پیشتازانه فینجان در حوزه امنیت سایبری بهره‌مند شوند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.