۰۲ مرداد ۱۳۹۷ قلم‌های هوشمند با صفحات نمایش انعطاف‌پذیر جایگزینی برای نسل آتی تلفن‌های هوشمند

به نظر می‌رسد که چند ماه آتی می‌تواند برای علاقه‌مندان به قلم‌های هوشمند، بسیار جالب و پر از اخبار هیجان‌انگیز باشد. از یک‌سو، شایعات فراوانی پیرامون «S Pen» جدید گالکسی نوت ۹ به گوش می‌رسد، مبنی بر این‌که ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند بلوتوث و پخش و کنترل از راه دور موسیقی در آن تعبیه شده است. از سوی دیگر، پتنت انتشار یافته «LG»، به‌نوعی قلم هوشمند و انعطاف‌پذیر اشاره دارد که دارای دو صفحه نمایش است. این پتنت، در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی به ثبت رسیده است.

 

filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2 

 

بنا بر گزارش «Phone Arena»، قلم‌های هوشمند تلفن‌های همراه لمسی از بدو معرفی، وظایف تعریف‌شده و مشخصی بر عهده داشتند تا این‌که شرکت سامسونگ در سری محصولات گلکسی نوت، کاربردهای قلم هوشمند را به‌طور محسوسی ارتقاء داد. حال به نظر می‌رسد که «LG» سعی در توسعه کاربردها و تکامل هر چه بیشتر آن‌ها دارد. قلم هوشمند پتنت شده، دارای دو صفحه نمایش بوده و می‌تواند برای نمایش موارد مختلف بکار گرفته شود. ویژگی انعطاف‌پذیری اجازه می‌دهد تا کاربر در مواقع لزوم از صفحه نمایش استفاده نموده و پس از آن، صفحه درون قلم جمع شود. به نظر می‌رسد که «LG» با معرفی این قلم هوشمند، سعی دارد تا آن را به‌عنوان یک جایگزین برای تلفن‌های همراه هوشمند سنتی مطرح نماید که قادر است تمامی نیازهای کاربر را پوشش دهد.  در اسناد پتنت مذکور آمده است که این قلم هوشمند، قابلیت جفت شدن با هر دستگاه دیگر را نیز دارد و برای مثال، می‌توان بر روی صفحات کاغذ واقعی نوشت و سپس آن‌ها را به یک تبلت منتقل کرد.

گفتنی است، قلم هوشمند «LG»، تقریباً تمام حسگرهای یک تلفن همراه هوشمند، مانند شتاب‌سنج، دوربین، سنسور فشار، قطب‌نما و حتی اسکنر اثر انگشت را دارد که در کنار این موارد، یک اسپیکر و میکروفون کوچک نیز اضافه شده است که حاکی از علاقه‌مندی «LG» برای افزودن قابلیت برقراری تماس به این قلم هوشمند است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day