۰۴ مرداد ۱۳۹۷ تعبیه یک اسکوتر برقی در خوروی آیونیک هیوندای

شرکت خودروسازی هیوندای، اقدام به ثبت پتنتی نموده است که در آن، نوعی اسکوتر برقی برای آیونیک، خودروی الکتریکی هیبریدی جدید خود، تشریح شده است. این پتنت که در ۵ دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی به ثبت رسیده و تاکنون هیچ‌گونه جزئیاتی در مورد آن از سوی این خودروساز کره‌ای ذکر نشده بود، اوایل ماه جاری میلادی انتشار یافت.

 

 filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d

 

بنا بر گزارش «cnet»، اسکوتر آیونیک که با استفاده از باتری کار می‌نماید، با توجه به نحوه جایگیری آن در خودروهای مدل آیونیک هیوندای، قابلیت شارژ خودکار از طریق باطری خودرو را دارد. ایده اصلی این محصول، نوعی اسکوتر الکتریکی خاص است که در مواقعی که به هر دلیلی امکان استفاده از خودرو برای دسترسی به مناطق حاشیه شهر وجود ندارد، می‌توان از آن برای طی مسافت‌های کوتاه استفاده نمود. مهم‌ترین ویژگی‌های مطرح در پتنت، مکانیسم تاشو برای حمل ساده اسکوتر و نیز قابلیت تعبیه آن در درب خودرو است که البته امکان شارژ آن از این طریق نیز وجود دارد.

گفتنی است، در حال حاضر حدود دو دهه است که اتومبیل‌های هیبریدی و الکتریکی در خیابان‌های اروپا و آمریکا حضور دارند، اما هیچ‌یک از آن‌ها نتوانسته‌اند با تویوتا پریوس رقابت نمایند و این خودرو همواره در بازار خودروهای هیبریدی پیشتاز بوده است. هیوندای، مدل جدید هیبریدی و الکتریکی خود تحت عنوان آیونیک را با هدف رقابت با تویوتا پریوس به بازار عرضه نموده است که احتمالاً تغییرات وسیعی در سهم بازار رقبا ایجاد خواهد کرد. هیوندای آیونیک، یک اتومبیل نسبتاً جمع و جور پنج در است و در سه مدل هیبریدی، هیبریدی پلاگ‌این و مدل تمام الکتریکی به بازار عرضه شده است. لازم به ذکر است که برند آیونیک از ترکیب واژه‌های «Ion» و «Unique» آفریده شده است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.