۰۶ مرداد ۱۳۹۷ تلاش اپل برای افزایش دقت و کیفیت قلم‌های هوشمند

در هفدهم ژوئیه سال جاری میلادی، دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» مجموعه جدیدی از پتنت‌های گرنت شده اپل را منتشر نمود. در این مجموعه ۴۰ پتنتی، دو مورد مربوط به قلم‌های هوشمند اپل بوده که ویژگی‌های منحصربه‌فردی را معرفی می‌نماید. قلم‌های معرفی‌شده، به نوبه خود از بهترین مدل‌های ممکنی است که می‌توان در بازار یافت نمود و دارای دقت بسیار بالایی است.

 

 filereader.php?p1=main_cfcd208495d565ef6

 

درخواست ثبت دو پتنت مذکور که با شماره‌های ۱۰۰۲۵۴۰۴ و ۱۰۰۲۵۴۰۱ گرنت شده‌اند، به ترتیب در سپتامبر ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵ میلادی ارائه شده بود. پتنت اول که با عنوان «قلمی برای وسایل الکترونیکی» منتشر شده است، معرف قلم هوشمندی با دقت بسیار بالاست که قابلیت انطباق با صفحات لمسی تجهیزات الکترونیکی اپل را دارد. این پتنت، یکی از گسترده‌ترین پتنت‌هایی است که تا کنون در خصوص قلم‌های هوشمند این شرکت ارائه شده است و طیف وسیعی از اطلاعات، از شناسایی نیروی وارده توسط کاربر، تا سیستم‌های کنترلی مورد استفاده و نیز محل‌های قرارگیری قلم را پوشش می‌دهد.

پتنت دوم گرنت شده، یک حلقه الکترودی را معرفی نموده که در قلم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اختراع، بیشتر در خصوص زاویه قلم نسبت به سطح و شناسایی جهت‌گیری، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌عنوان مثال، برای شناسایی جهت‌گیری قلم نسبت به سطح در یک دستگاه الکترونیکی، به کمک اندازه‌گیری ظرفیت الکتریکی در یک یا چند نقطه روی سطح لمسی و در نواحی اطراف قلم، می‌توان زاویه قرارگیری قلم را نسبت به سطح شناسایی نمود.

شایان ذکر است که مجموعه ۴۰ پتنت گرنت شده متعلق به اپل، شامل اختراعات متنوعی از یوتیلیتی پتنت‌ها و پتنت‌های طراحی بوده که از لباس‌های هوشمند تا طراحی مورد استفاده در کاور گوشی آیفون را شامل می‌گردد.

 

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day