۰۸ مرداد ۱۳۹۷ افزایش شفافیت در اطلاعات مالی سازمان‌های عمومی به کمک فناوری بلاک‌چین

یک سازمان تحت حمایت مالی دولت کره جنوبی، اقدام به ارسال یک درخواست ثبت پتنت در دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا «USPTO» نموده است. این درخواست که در تاریخ دهم ژانویه سال جاری میلادی توسط انستیتو تحقیقات الکترونیک و ارتباطات «ETRI» به ثبت رسیده است، یک سیستم مبتنی بر فناوری بلاک‌چین برای مدیریت داده‌های اطلاعاتی در سازمان‌های عمومی را معرفی می‌نماید.

 

filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636 

 

بنا بر گزارش «Coindesk»، سیستم توسعه‌یافته توسط مؤسسه کره‌ای، می‌تواند تاریخ مبادلات مالی یک سازمان عمومی را از طریق تعدادی سرور ثبت نموده و برای افزایش قابلیت اطمینان سیستم، این امکان وجود دارد تا یک سرور ثالث نیز به ساختار افزوده شود. هدف از توسعه این سیستم، افزایش شفافیت در اطلاعات و داده‌های مرتبط با سازمان‌های عمومی اعلام شده است. در درخواست ارسالی آمده است: «مجموعه تراکنش‌های مالی، هزینه‌ها و درآمدهای سازمان‌های دولتی که از بودجه ملی ارتزاق می‌نمایند و نیز سازمان‌های غیرانتفاعی که کمک‌های مالی اهدایی را جذب می‌کنند، باید به‌صورت شفاف و واضح مدیریت شود. با توجه به ‌احتمال بروز مشکل در سرورهای میزبان اطلاعات یاد شده و یا هرگونه حمله یا دست‌کاری اطلاعات، دسترسی شهروندان و اهداکنندگان به تاریخ درآمدها و هزینه‌ها در این دسته از سازمان‌ها دشوار می‌گردد.»

نکته جالب توجه این‌که، این مؤسسه کره‌ای، در ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی نیز درخواست مشابهی را به دفتر مالکیت فکری کره ارسال نموده است. گفتنی است، «ETRI» در سال ۱۹۷۶ میلادی تأسیس شده و یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های تحقیقاتی در زمینه ارتباطات و مخابرات در کره محسوب می‌شود. این مؤسسه، در زمینه فعالیت‌های ثبت و انتشار پتنت نیز بسیار فعال بوده و بنا بر آمار و ارقام گزارش شده، بیش از ۱۰ هزار درخواست ثبت پتنت داشته است. 

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day