۱۵ مرداد ۱۳۹۷

اسکن بدن از طریق آیفون یا ساعت اپل با هدف شناسایی نقاط در معرض اشعه ماوراءبنفش

اپل پتنت جدیدی به ثبت رسانیده است که می‌تواند پوشش‌های محافظ در برابر اشعه خورشید را تشخیص داده و احتمالاً به‌عنوان یک گزینه محتمل در ساعت اپل و یا گوشی‌های آیفون، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این پتنت که در ۱۸ دسامبر سال گذشته میلادی به ثبت رسیده و به‌تازگی با شماره «US 2018/0202927» از سوی «USPTO» انتشار یافته است، نوعی طیف‌سنج «UV-IR» را برای دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند و یا دستگاه‌های الکترونیک پوشیدنی معرفی می‌نماید که قادر است، میزان پوشش محافظ در برابر اشعه‌های مضر را بر روی پوست کاربر شناسایی نماید. علاوه بر این، این فناوری می‌تواند اطلاعاتی در مورد مناطقی که بیشتر در معرض اشعه «UV» قرار دارند را نیز فراهم نماید.

 

 filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

 

بنا بر گزارش «Mobi Health News»، کرم‌های ضد آفتاب با ایجاد یک لایه محافظ بر روی پوست، بدون آن‌که جذب پوست شود، اشعه‌های مضر را دفع می‌نماید. در پتنت یادشده، اپل نوعی سنسور را پیشنهاد نموده که می‌تواند میزان اشعه‌های «UV» منحرف شده را شناسایی کرده و از این طریق، تأثیر کرم‌های ضد آفتاب را افزایش دهد. سنسور در گوشی یا ساعت اپل تعبیه شده و کاربر را قادر می‌سازد تا مناطق مختلف پوست خود را اسکن نموده و مناطقی که پوشش ناکافی است را تشخیص دهد.

گفتنی است، علاوه بر قابلیت افزوده شدن این فناوری به آیفون یا ساعت اپل، ویژگی واقعیت مجازی نیز در پتنت انتشاریافته قید شده است که به صورت بصری و گرافیکی به کاربر نشان می‌دهد که کرم ضد آفتاب را در کدام قسمت از بدن خود بکار گیرد.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

مخالفت اروپا با لغو موقت حقوق پتنت‌های واکسن کووید-۱۹
۳ خرداد ۱۴۰۰

مخالفت اروپا با لغو موقت حقوق پتنت‌های واکسن کووید-۱۹

در واکنش به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر حمایت از لغو پتنت‌های مرتبط با واکسن کووید-۱۹، کمیسیون اروپا این اقدام را یک «ترفند رسانه‌ای» نامیده و با تأکید بر نقش کلیدی پتنت در افزایش نوآوری و سرمایه‌گذاری‌های تحقیق و توسعه‌ای، استفاده از مجوزهای اجباری را به‌عنوان راهکاری جایگزین پیشنهاد داده است.

دیالیز سیار با استفاده از کلیه مصنوعی یک کیلوگرمی
۴ خرداد ۱۴۰۰

دیالیز سیار با استفاده از کلیه مصنوعی یک کیلوگرمی

یک متخصص بیماری‌های کلیوی، موفق به طراحی و ساخت نوعی تجهیز پوشیدنی شده که می‌تواند به‌عنوان یک کلیه مصنوعی، فرآیند تکراری و ناخوشایند دیالیز در مراکز درمانی را به کلی حذف نماید. «ویکتور گورا»، استادیار دانشگاه «UCLA»، پس از دریافت گواهی ثبت اختراع از دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا، در تلاش است تا اواخر سال جاری میلادی، آزمایشات نهایی مرتبط با دستگاه جدید خود را آغاز نماید.

ولخرجی تسلا: خرید ۳ پتنت در ازای ۳ دلار!
۱ خرداد ۱۴۰۰

ولخرجی تسلا: خرید ۳ پتنت در ازای ۳ دلار!

تسلا در ادامه تلاش‌های خود برای توسعه باتری‌های خودروهای الکتریکی، تعدادی از پتنت‌های یک استارت‌آپ کوچک کانادایی را خریداری نموده است. نکته جالب در این مبادله دارایی‌های فکری، واگذاری پتنت‌های مذکور در ازای مبلغ ناچیز ۳ دلار است. البته شواهد حاکی از آن است که این معامله، بسیار گسترده‌تر بوده و احتمالاً «اسپرینگ‌پاور اینترنشنال» تحت تملک تسلا قرار گرفته است.

روند صعودی ثبت اختراع در حوزه مواد غذایی پروبیوتیک
۱۲ خرداد ۱۴۰۰

روند صعودی ثبت اختراع در حوزه مواد غذایی پروبیوتیک

تجزیه و تحلیل داده‌های ثبت اختراع، حاکی از آن است که طی یک دهه گذشته، تحقیقات در حوزه مواد غذایی و میکروب‌شناسی، از حوزه‌های مورد توجه شرکت‌های فناور و سیاست‌گذاران بسیاری از کشورها بوده است. شواهد حاکی از آن است که در یک دهه اخیر، روند کلی پتنت‌های این حوزه رو به افزایش بوده و بخش عمده این افزایش، به لطف مخترعین و فناوران چینی بوده است.

صدور مجوز باز، ابتکار جدید سیستم مالکیت فکری چین
۸ خرداد ۱۴۰۰

صدور مجوز باز، ابتکار جدید سیستم مالکیت فکری چین

بنا بر قانون جدید ثبت اختراع چین، صاحبان پتنت می‌توانند برای تسریع در فرآیند صدور مجوز بهره‌برداری از پتنت، از طرح ابتکاری «صدور مجوز باز» استفاده نمایند. بر اساس این طرح، دارندگان پتنت در یک بیانیه کتبی اعلام می‌کنند که علاقه‌مندان به بهره‌برداری از فناوری پتنت شده، با مراجعه به دفتر مالکیت فکری چین و پرداخت هزینه‌های مشخص شده برای حق امتیاز، می‌توانند مجوز بهره‌برداری را دریافت نماید. این سیستم، با تسهیل گردش اطلاعات پتنت، به کاهش هزینه‌های معاملات، بهبود کارایی فرآیند صدور مجوز و نیز ارتقاء کیفیت بهره‌برداری از پتنت کمک می‌کند.

اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی و نمایش آن‌ها درون خودرو
۵ خرداد ۱۴۰۰

اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی و نمایش آن‌ها درون خودرو

خودروساز مشهور آمریکایی، در تلاش برای توسعه سیستم جدیدی است که با شناسایی و اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی، امکان به نمایش گذاشتن آن‌ها در داخل خودرو فراهم می‌کند. این نوآوری جدید فورد را می‌توان آخرین نمونه از تلاش شرکت‌های فناور برای ورود به حوزه‌های تبلیغات و استفاده از پتانسیل‌های قابل توجه این صنعت دانست. در این فناوری، با استفاده از یک دوربین، تصویری از بیلبورد گرفته شده و پس از شناسایی و تحلیل تصاویر توسط پردازنده، تبلیغات مرتبط درون خودرو به نمایش گذاشته می‌شود.