۱۶ مرداد ۱۳۹۷ سهم کم زنان رنگین‌پوست در ثبت و انتشار پتنت

بر اساس مطالعه جدیدی که در زمینه مشارکت زنان در فعالیت‌های ثبت اختراع انجام گرفته است، زنان رنگین‌پوست به‌ویژه سیاه‌پوستان و اسپانیایی تبارها (آمریکای لاتین)، در مقایسه با مردان و زنان سفیدپوست، کمتر از حقوق مالکیت فکری مرتبط با سیستم پتنت آمریکا استفاده می‌نمایند. مضاف بر این‌که، این امر با وجود رشد کسب‌وکارهای جدید زنانه در طی دو دهه اخیر ادامه داشته است.

 

 filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2

 

بنا بر گزارش بلومبرگ، مؤسسه تحقیقاتی «Women’s Policy» در گزارش اخیر خود آورده است: «داده‌های آماری نشان می‌دهد که زنان رنگین‌پوست، تمایلی به استفاده از سیستم مالکیت فکری ندارند. علاوه بر این، در سال ۲۰۱۵ میلادی، کمتر از ۱۹ درصد از پتنت‌های انتشاریافته از سوی دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا دارای مخترع زن بوده است.»

نتایج تحقیق، حاکی از این است که زنان با این‌که در زمینه ثبت و حفاظت از دارایی‌های فکری در مقایسه با مردان مشارکت کمتری می‌نمایند، با این حال، کسب‌وکارهای زنانه به‌صورت فعالانه در نوآوری و کارآفرینی مشارکت داشته و نرخ رشد آن‌ها بسیار بیشتر از کسب‌وکارهای متعلق به مردان است. امروزه زنان رنگین‌پوست، سهم بزرگی در تسریع فعالیت‌های کارآفرینانه دارند و شرکت‌های متعلق به زنان در بازه زمانی ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۵ میلادی، از ۸۴۷ هزار به ۱.۱ میلیون افزایش یافته است. با وجود افزایش سهم زنان در فعالیت‌های کارآفرینانه، در حوزه‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات «STEM»، همچنان نقش زنان در اقلیت قرار داشته و همین عامل به لحاظ تاریخی به‌عنوان عامل اصلی شکاف در تعداد پتنت‌های انتشاریافته خودنمایی می‌نماید.

«جین کورتیس» مدیر پروژه «کاردوزو/گوگل» در خصوص تنوع‌بخشی پتنت که با حمایت شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) انجام می‌گیرد، اظهار می‌دارد: «شکاف‌های شناسایی‌شده در زمینه ثبت اختراعات، برای زنان آفریقایی و اسپانیایی‌تبار بسیار عمیق‌تر است». گفتنی است، این پروژه با هدف افزایش تعداد پتنت‌های انتشاریافته از سوی زنان و اقلیت‌ها در حال انجام است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.