۲۱ مرداد ۱۳۹۷ عینکی با قابلیت کنترل نوسانات فشار خون

مایکروسافت با ثبت پتنتی در زمینه عینکی با قابلیت رهگیری فشارخون، به صف رقبایی نظیر اپل، آمازون، گوگل و سامسونگ، در توسعه و معرفی نسل جدید فناوری‌های پیشرفته پیوسته است. این عینک که گابلا «Glabella» نام دارد، راهی ساده، آسان و در عین حال دقیق، برای رویکرد سنتی فعلی ارائه می‌نماید. گفتنی است، پیش از این، گوگل پتنتی برای رصد ضربان قلب از طریق عینک به ثبت رسانیده است.

 

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820 

 

بنا بر گزارش «Healthcare IT News»، مهندسین نرم‌افزار مایکروسافت، به نام‌های «کریستین هولز» و «ادوارد وانگ»، توانسته‌اند نمونه اولیه گلابلا، با قابلیت کنترل و تشخیص افزایش و کاهش فشارخون را توسعه دهند. این نمونه اولیه، شامل حسگرهای نوری، پردازش و ذخیره‌سازی و نیز برخی اجزای ارتباطی است که همگی آن‌ها در فریم عینک مجتمع شده و اطلاعات فیزیولوژیکی کاربر را بدون نیاز به هرگونه تعامل اضافی دریافت می‌نماید. اندازه‌گیری مستمر فشارخون و نوسانات آن، از طریق نور منعکس شده از جریان خون و همچنین ارزیابی اینرسی‌های سر کاربر انجام می‌گیرد. سنسورها، این پالس‌های دریافتی را به‌طور مستمر از سه مکان مشخص بر روی صورت فرد، دریافت و ذخیره نموده و از طریق مقایسه زمان انتقال پالس، به تأخیر زمانی رسیدن خون از قلب به مکان‌های سه‌گانه مذکور می‌رسند. این شاخص، برای ارزیابی رفتار کوتاه‌مدت فشارخون کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد که مایکروسافت مدعی است، ارتباطی معنی‌دار با فشارخون فرد دارد.

گفتنی است، استفاده از این عینک برای اندازه‌گیری فشارخون و تعیین نوسانات آن، نیاز به هیچ متغیر ورودی دیگر و یا تغییر در رفتار معمول فرد استفاده کننده نداشته و علاوه بر این، می‌توان مجموعه اطلاعات جمع‌آوری شده را به پزشک و بیمار اطلاع‌رسانی نمود.

محسن رحیمی راد
محسن رحیمی راد۱۳۹۷/۰۶/۲۰

متشکرم

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.