۲۴ مرداد ۱۳۹۷ تماس ویدئویی سه طرفه با استفاده از دستگاهی با دو صفحه نمایش

مایکروسافت در حال کار بر روی نوعی دستگاه جدید برای توسعه قابلیت‌های تماس ویدئویی است. پتنت جدید این شرکت که با عنوان «تماس سه‌طرفه تصویری با استفاده از دستگاه چندصفحه‌ای» در ابتدای جولای سال جاری میلادی انتشار یافته است، ارتباط بین تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های دو صفحه‌نمایش مجزا که متعلق به یک دستگاه است را با یک کامپیوتر راه دور برقرار می‌سازد. با توجه به سرویس تماس تلفنی مایکروسافت تحت عنوان «اسکایپ»، به نظر می‌رسد که توسعه فناوری تماس ویدئویی و طراحی این دستگاه خاص، با هدف ارتقاء عملکرد سرویس فوق انجام گرفته است.

 

filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9 

 

بنا بر گزارش «Tech Radar»، دستگاه ابداعی مایکروسافت، دارای دو صفحه نمایشگر است که هر یک از این صفحات، دارای یک دوربین مجزا هستند. تصور نمایید که شما و دوستتان در دفتر کار خود حضور دارید و می‌خواهید با استفاده از گوشی موبایل، با فردی دیگر در مکانی دیگر ارتباط برقرار نمایید. با توجه به محدودیت صفحات برای نمایش تصویر هر دو نفر، این امر به معنای الزام قرارگیری شما و دوستتان در محدوده یک دوربین خاص خواهد بود. به‌کارگیری دستگاه جدید، این اجازه را به کاربران می‌دهد تا تماس ویدئویی خود را با استفاده از دو صفحه‌نمایش مجزا که هر یک از دوربین مخصوص به خود استفاده می‌نمایند، به سادگی و بدون نیاز به قرار گرفتن در یک موقعیت خاص به انجام برسانند. در این حالت، افراد مقابل دوربین‌های مختلفی قرار گرفته و تصاویر جفت شده حاصل از دو صفحه‌نمایش، در تمامی صفحات قابل مشاهده خواهد بود.

گفتنی است، پتنت یادشده که در ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی به ثبت رسیده است، با توجه به عدم وجود یک اکوسیستم پشتیبانی مطلوب و مجموعه مخاطبین هدف قابل ذکر، به معنای عرضه دستگاه به بازار در آینده نزدیک نخواهد بود و صرفاً یک ابتکار سخت‌افزاری از سوی مایکروسافت محسوب می‌شود.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.