۲۵ مرداد ۱۳۹۷ شکایت خانواده استیو مک‌کوئین از فراری به اتهام نقض علائم تجاری

بازماندگان «استیو مک‌کوئین» از شرکت «فراری» به دلیل استفاده از یک تصویر آیکونی این بازیگر مشهور سینما در فرآیند بازاریابی و فروش خود، شکایت نموده است. این شرکت خودروساز ایتالیایی، در سال ۲۰۱۷ میلادی اقدام به معرفی و فروش «The McQueen»  نمود که یک مدل سفارشی محدود در ارتباط با سالگرد هفتاد سالگی این برند مشهور است. پس از اعتراض وکلای خانواده مک‌کوئین، فراری نام این مدل را به «The Actor» تغییر داد، اما از آن زمان به بعد، همچنان به استفاده از شهرت مک‌کوئین در وب‌سایت و فرآیند بازاریابی خود ادامه داده است.

 

 filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d

 

شایان ذکر است که مک‌کوئین یک بازیگر بسیار مشهور بود که در سال ۱۹۸۰ میلادی، جان خود را از دست داد. از آنجا که توجهات مردم به این بازیگر همچنان ادامه دارد، بسیاری از برندها و تولیدکنندگان مختلف که محصولات آن‌ها زمانی توسط مک‌کوئین مورد استفاده قرار گرفته است، متمایل به استفاده از نام وی برای افزایش فروش خود هستند. برای مثال، خانواده وی با خودروسازی فورد برای تبلیغ مدل «موستانگ» که مک‌کوئین در فیلم «Bullitt» در سال ۱۹۶۸ میلادی رانده بود، به توافق رسید. «مولی مک‌کوئین»، نوه دختری وی، در نمایشگاه خودرو دیترویت که در ژانویه سال جاری میلادی برگزار شد، اقدام به رانندگی با خودروی اصلی مورد استفاده پدربزرگ خود نمود.

گفتنی است، شکایت از فراری توسط «چادویک مک‌کوئین»، پسر وی و «مولی مک‌کوئین» به‌عنوان مالکین حقوق مرتبط با نشان‌های تجاری مک‌کوئین در دادگاه عالی لس‌آنجلس به ثبت رسیده است. در این شکایت، بر دریافت سود و غرامت ناشی از نقض حقوق مالکیت فکری و هرگونه اقدام بازاریابی که نشان‌دهنده اسم، تصویر و یا هویت مرتبط با استیو مک‌کوئین باشد، تأکید شده است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.