بازماندگان «استیو مککوئین» از شرکت «فراری» به دلیل استفاده از یک تصویر آیکونی این بازیگر مشهور سینما در فرآیند بازاریابی و فروش خود، شکایت نموده است. این شرکت خودروساز ایتالیایی، در سال ۲۰۱۷ میلادی اقدام به معرفی و فروش «The McQueen» نمود که یک مدل سفارشی محدود در ارتباط با سالگرد هفتاد سالگی این برند مشهور است. پس از اعتراض وکلای خانواده مککوئین، فراری نام این مدل را به «The Actor» تغییر داد، اما از آن زمان به بعد، همچنان به استفاده از شهرت مککوئین در وبسایت و فرآیند بازاریابی خود ادامه داده است.
شایان ذکر است که مککوئین یک بازیگر بسیار مشهور بود که در سال ۱۹۸۰ میلادی، جان خود را از دست داد. از آنجا که توجهات مردم به این بازیگر همچنان ادامه دارد، بسیاری از برندها و تولیدکنندگان مختلف که محصولات آنها زمانی توسط مککوئین مورد استفاده قرار گرفته است، متمایل به استفاده از نام وی برای افزایش فروش خود هستند. برای مثال، خانواده وی با خودروسازی فورد برای تبلیغ مدل «موستانگ» که مککوئین در فیلم «Bullitt» در سال ۱۹۶۸ میلادی رانده بود، به توافق رسید. «مولی مککوئین»، نوه دختری وی، در نمایشگاه خودرو دیترویت که در ژانویه سال جاری میلادی برگزار شد، اقدام به رانندگی با خودروی اصلی مورد استفاده پدربزرگ خود نمود.
گفتنی است، شکایت از فراری توسط «چادویک مککوئین»، پسر وی و «مولی مککوئین» بهعنوان مالکین حقوق مرتبط با نشانهای تجاری مککوئین در دادگاه عالی لسآنجلس به ثبت رسیده است. در این شکایت، بر دریافت سود و غرامت ناشی از نقض حقوق مالکیت فکری و هرگونه اقدام بازاریابی که نشاندهنده اسم، تصویر و یا هویت مرتبط با استیو مککوئین باشد، تأکید شده است.