۲۵ مرداد ۱۳۹۷

شکایت خانواده استیو مک‌کوئین از فراری به اتهام نقض علائم تجاری

بازماندگان «استیو مک‌کوئین» از شرکت «فراری» به دلیل استفاده از یک تصویر آیکونی این بازیگر مشهور سینما در فرآیند بازاریابی و فروش خود، شکایت نموده است. این شرکت خودروساز ایتالیایی، در سال ۲۰۱۷ میلادی اقدام به معرفی و فروش «The McQueen»  نمود که یک مدل سفارشی محدود در ارتباط با سالگرد هفتاد سالگی این برند مشهور است. پس از اعتراض وکلای خانواده مک‌کوئین، فراری نام این مدل را به «The Actor» تغییر داد، اما از آن زمان به بعد، همچنان به استفاده از شهرت مک‌کوئین در وب‌سایت و فرآیند بازاریابی خود ادامه داده است.

 

 filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d

 

شایان ذکر است که مک‌کوئین یک بازیگر بسیار مشهور بود که در سال ۱۹۸۰ میلادی، جان خود را از دست داد. از آنجا که توجهات مردم به این بازیگر همچنان ادامه دارد، بسیاری از برندها و تولیدکنندگان مختلف که محصولات آن‌ها زمانی توسط مک‌کوئین مورد استفاده قرار گرفته است، متمایل به استفاده از نام وی برای افزایش فروش خود هستند. برای مثال، خانواده وی با خودروسازی فورد برای تبلیغ مدل «موستانگ» که مک‌کوئین در فیلم «Bullitt» در سال ۱۹۶۸ میلادی رانده بود، به توافق رسید. «مولی مک‌کوئین»، نوه دختری وی، در نمایشگاه خودرو دیترویت که در ژانویه سال جاری میلادی برگزار شد، اقدام به رانندگی با خودروی اصلی مورد استفاده پدربزرگ خود نمود.

گفتنی است، شکایت از فراری توسط «چادویک مک‌کوئین»، پسر وی و «مولی مک‌کوئین» به‌عنوان مالکین حقوق مرتبط با نشان‌های تجاری مک‌کوئین در دادگاه عالی لس‌آنجلس به ثبت رسیده است. در این شکایت، بر دریافت سود و غرامت ناشی از نقض حقوق مالکیت فکری و هرگونه اقدام بازاریابی که نشان‌دهنده اسم، تصویر و یا هویت مرتبط با استیو مک‌کوئین باشد، تأکید شده است.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

نتایج سومین آزمون بر خط مالکیت فکری اعلام شد
۲۴ دی ۱۳۹۹

نتایج سومین آزمون بر خط مالکیت فکری اعلام شد

مخاطبین کانون پتنت ایران، رکورد جدیدی را در سومین آزمون بر خط مالکیت فکری بر جای گذاشتند. در این آزمون که ۱۷۱ شرکت‌کننده حضور داشتند، پنج نفر موفق به پاسخ‌دهی صحیح به همه سؤالات شدند.

اختراع ۲۵۰ هزار دلاری دو نوجوان برای درخت کریسمس
۲۹ دی ۱۳۹۹

اختراع ۲۵۰ هزار دلاری دو نوجوان برای درخت کریسمس

اختراع کریسمسی دو نوجوان ۱۲ ساله، درآمدی ۲۵۰ هزار دلاری نصیب آن‌ها نموده است. «آیان» و «میکی»، راهی برای جلوگیری از زمین خوردن و شکستن تزئینات درخت کریسمس یافتند و همین ایده خلاقانه، آغازی برای کارآفرینی هیجان‌انگیز آن‌ها شد. این ایده ساده و جذاب، زمانی به ذهنشان رسید که یکی از تزئینات مورد علاقه آن‌ها، از درخت کریسمس بر روی زمین افتاد و شکست. آن‌ها به این فکر افتادند که باید برای این چالش راهکاری اندیشید؛ راهکاری که در یک سال، درآمدی ۲۵۰ هزار دلاری برای آن‌ها به دنبال داشته است.

اعطای عنوان کودک سال مجله تایم به یک مخترع ۱۵ ساله
۱۵ دی ۱۳۹۹

اعطای عنوان کودک سال مجله تایم به یک مخترع ۱۵ ساله

یک مخترع ۱۵ ساله، عنوان اولین کودک سال مجله «Time» را از آن خود نموده و تصویرش بر روی جلد این مجله مشهور قرار گرفت.

اندازه‌گیری دقیق فشارخون توسط ساعت اپل
۸ دی ۱۳۹۹

اندازه‌گیری دقیق فشارخون توسط ساعت اپل

اپل در ادامه استراتژی ایجاد کاربردهای متنوع در محصولات و حرکت به سمت سلامت دیجیتال، نوآوری جدیدی برای ساعت‌های هوشمند توسعه داده که «Apple Watch»ها به سادگی امکان اندازه‌گیری و کنترل دقیق فشارخون کاربر را خواهند داشت.

بسته‌بندی ویژه برای افزایش طول عمر محصولات کشاورزی
۹ دی ۱۳۹۹

بسته‌بندی ویژه برای افزایش طول عمر محصولات کشاورزی

«وردانت تکنولوژی»، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع جدیدی شده که مرتبط با تنظیم وضعیت محصولات کشاورزی و کنترل شرایط آن‌ها در کل فرایند برداشت تا عرضه به مصرف‌کننده است.

واکسن کووید-۱۹ و هیاهوی دسترسی کشورهای فقیر
۶ دی ۱۳۹۹

واکسن کووید-۱۹ و هیاهوی دسترسی کشورهای فقیر

در حالی‌که پس از یک سال سروکله زدن با کووید-۱۹، کشورها آماده واکسیناسیون گسترده می‌شوند، بحث‌ها پیرامون نحوه دسترسی به واکسن در کشورهای فقیر به اوج خود رسیده است.