۲۷ مرداد ۱۳۹۷ گردنبند حاوی کیسه هوا؛ اقدامی خلاقانه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در هنگام تصادف

با پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه فناوری هدایت خودکار وسایط نقلیه، به‌کارگیری گسترده نسل جدید خودروهای بدون راننده  در آینده نزدیک، آن‌چنان دور از ذهن نیست. تصور نمایید، به همراه چند تن از همکاران خود، در یک اتومبیل خودران (به‌مانند یک اتاق کنفرانس) نشسته‌اید. در صورت وقوع تصادف، چه باید کرد؟ این چالش، توسط بسیاری از شرکت‌های خودروسازی بزرگ، در حال بررسی است و فورد به‌عنوان یک شرکت پیشرو در این زمینه، تا به حال، چند اختراع مانند کیسه هوای غول‌پیکر و لباس فضانوردی را به ثبت رسانیده است. این شرکت، به‌تازگی موفق به ثبت پتنت جدیدی شده است که راهکاری برای استفاده از کیسه‌های هوا، در هنگام تصادف در موقعیتی شبیه به اتاق کنفرانس معرفی می‌نماید.

 

 filereader.php?p1=main_cfcd208495d565ef6

 

بنا بر گزارش «jalopnik»، در موارد معمول که مسافرین در خودرو قرار می‌گیرند، کیسه‌های هوای سنتی که در فرمان یا داشبورد خودرو تعبیه شده است، در هنگام تصادف برای ایمنی و جلوگیری از صدمات احتمالی استفاده می‌شود. در پتنت یادشده، از نوعی گردنبند محافظتی، به‌عنوان جایگزین کیسه‌های هوای سنتی استفاده می‌شود که در هنگام تصادف، از سر و گردن مسافرین در مقابل ضربات ناگهانی محافظت می‌نماید. بر اساس توضیحات مندرج در پرونده درخواست ثبت پتنت، این گردنبند به‌طور دائم به‌عنوان بخشی از صندلی‌های خودرو قرار گرفته و هر مسافر در هر بار استفاده از خودرو، از آن‌ها کمک خواهد گرفت. گفتنی است، این گردنبند عجیب که کیسه‌های هوا در آن قرار می‌گیرند، شاید در استفاده خصوصی از خودرو کاربرد داشته باشد، ولی در مواردی که هزاران کاربر ممکن است از آن‌ها استفاده نماید، چالش‌های بهداشتی به‌عنوان یک مشکل بزرگ نمایان می‌شود.

لازم به ذکر است، فورد پتنت دیگری نیز به ثبت رسانیده که به‌جای تعبیه کیسه هوا در یک گردنبند، محفظه‌ای در اطراف هر یک از سرنشینان خودرو قرار می‌گیرد که آن‌ها را از آسیب‌های احتمالی در هنگام تصادف مصون می‌دارد. پتنت‌های مذکور و نمونه‌های مشابه معرفی‌شده در گذشته، حاکی از توجه فورد به موارد ایمنی و نیز عزم جدی این شرکت، در حوزه توسعه، طراحی و ساخت خودروهای دارای فناوری هدایت خودکار است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.