۰۱ شهریور ۱۳۹۷ قابلیت تشخیص چهره کاربر در نوت‌بوک‌های جدید اپل

دفتر ثبت پتنت و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، پس از ارزیابی‌های انجام گرفته، اقدام به تأیید درخواست ثبت اختراع اپل و گرنت آن، با موضوع تشخیص چهره و کنترل سیستم «Mac» با استفاده از حرکات بدن، نموده است. پتنت گرنت شده مذکور، نشان می‌دهد که به زودی باید در انتظار نوت‌بوک‌های جدید اپل، با قابلیت تشخیص چهره کاربر و امکان کنترل آن با حرکت اجزای بدن باشیم. لازم به تأکید است که مخترعین این پتنت، از شرکت «PrimeSense» هستند که پیش از این، سنسورهای «Kinect» مایکروسافت را توسعه داده بودند. این شرکت، در سال ۲۰۱۳ میلادی از سوی اپل خریداری شد.

 

 filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d

 

بنا بر گزارش «iPhone In Canada»، پتنت مذکور در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی به ثبت رسیده و به یک روش هوشمندانه برای ورود خودکار کاربران به سیستم عامل مکینتاش، اشاره دارد که حتی در حالت «Sleep» نیز، می‌توان از آن استفاده نمود. در این حالت، سیستم عامل فعال شده و آماده اجرای دستورات کاربر خواهد بود. نوآوری این پتنت، در الگوریتم تشخیص چهره آن نهفته است که بر مبنای توسعه و تکمیل نقشه‌های عمیق «Depth Map» کار می‌نماید. نقشه‌های عمیق، عموماً یک تکنیک قدرتمند برای پردازش و شناسایی اشیاء به شمار می‌رود که اشکال و ساختارهای شبیه به انسان را به صورت سه بعدی شناسایی نموده و سپس از آن، به عنوان ابزاری برای کنترل برنامه‌های کامپیوتری استفاده می‌شود.

گفتنی است، علاوه بر قابلیت تشخیص چهره کاربر، به عنوان یک راه ساده برای ورود به سیستم، کنترل مک با استفاده از حرکات بدن نیز در پتنت جدید اپل مورد توجه قرار گرفته است. بنا بر توضیحات موجود در پتنت که در تاریخ هفتم اوت سال جاری گرنت شده است، یک رویکرد جدید برای کنترل سیستم با استفاده از زبان بدن، شامل سر، تنه و بازو معرفی شده که می‌تواند نوعی سیگنال به سیستم عامل برای کنترل آن تلقی شود.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day